شناسهٔ خبر: 68115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مقررات ساخت در ساختمان‌های دولتی اردبیل رعایت می‌شود

یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد قوانین ساخت و ساز و آیین نامه‌ها در ساختمان‌های دولتی این استان به صورت کامل رعایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، علی یوسف زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: درحال حاضر۲۰ ساختمان دولتی و مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای این استان نیمه‌کاره است و راه و شهرسازی نظارت بر روند اجرای پروژه‌ها را بر عهده دارد.

وی افزود: ساختمان‌های دولتی با توجه به اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی در دستور کار ساخت قرار می‌گیرد و اعتبار آن از طریق فرمانداری‌ها و یا خود دستگاه اجرایی (در صورتی که درآمدی داشته باشد)، تامین می‌شود.

یوسف زاده با تاکید برنظارت اداره راه و شهرسازی استان بر روند ساخت و سازها و رعایت ضوابط ساخت، افزود: به دلیل اینکه این ساختمان‌ها متناسب با اعتبار تزریقی تکمیل می‌شوند، نیمه کاره مانده‌اند و سقف زمانی برای تکمیل آن‌ها نمی‌توان تعریف کرد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: این ساختمان‌ها شامل مجتمع‌های فرهنگی و هنری، ساختمان‌های اداری، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، کتابخانه‌ها و ساختمان‌های دولت (جهت تجمع خدمات دولتی ادارات مختلف در یک ساختمان در شهرهای کوچک) است.

به گفته یوسف زاده تمامی ساختمان‌ها در پی اعلام نیاز دستگاه مجری در دستور کار ساخت قرار گرفته اما فرمانداری تعیین کننده زمان تکمیل است و در صورت تزریق اعتبار روند ساخت طولانی نخواهد بود.

وی افزود: نظارت و بازرسی بر روند ساخت و ساز بخش دولتی نشان می‌دهد در تمامی ساختمان‌ها اصول و ضوابط رعایت شده است و آیین نامه‌ها مورد توجه پیمانکاران است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین بخشی از ساختمان‌های دولتی را مراکز درمانی برشمرد و گفت: طی سال های اخیر تکمیل ۴۸ پروژه مراکز درمانی از وزارت راه و شهرسازی به وزارت بهداشت انتقال یافت اما اخیرا موضوع انتقال مجدد این پروژه‌ها به وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است.

یوسف زاده افزود: در خود استان نیز سه پروژه بیمارستانی شامل بیمارستان پارس آباد توسط راه و شهرسازی تکمیل و تحویل شد؛ بیمارستان مشکین شهر در مراحل پایانی توسط وزارت بهداشت تکمیل شد و بیمارستان نجف زاده(جایگزین بیمارستان فاطمی) قرار است توسط راه و شهرسازی به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه طرح احداث مراکز درمانی توسط یکی از دو وزارت بهداشت و راه و شهرسازی فعلا در حال بررسی است افزود: نظارت راه و شهرسازی بر ساخت و ساز دستگاه‌های اجرایی به قوت خود باقی است.