شناسهٔ خبر: 68134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۴۰ درصدی تردد در استان مرکزی و جایگاه یازدهم تردد محورهای مواصلاتی در کشور

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: رتبه یازدهم تردد در محورهای مواصلاتی کشور به استان مرکزی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر در خصوص تردد در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: در تعطیلات چهار روزه میانه خردادماه ۴۰ درصد افزایش تردد نسبت به روزهای عادی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه حجم ترددها باعث شد که استان مرکزی در بین استان‌های کشور رتبه یازدهم را کسب کند، افزود: پرترددترین محورهای استان مرکزی در ایام شامل آزادراه تهران – ساوه با ۱۶۵۶ تردد در ساعت، اراک - شازند با ۱۳۸۹تردد در ساعت و آزادراه ساوه-تهران با ۱۲۸۴ تردد بوده است.

زندی‌فر بیشترین سرعت متوسط را مربوط به آزادراه تهران-ساوه با۱۰۲کیلومتر بر ساعت، آزادراه ساوه - تهران با ۹۷کیلومتر بر ساعت و آزادراه ساوه- همدان (عوارضی دخان) با ۹۷کیلومتر بر ساعت دانست و گفت: بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به كل ترددهای انجام شده در محور مدنظر مربوط به محور ازنا- شازند و محور محلات - خمین با ۳۹ درصد تردد و محور خمین-گلپایگان با ۳۳ درصد تردد بوده است.

برچسب‌ها: