به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمحسن سلیمیپور با اشاره به کاهش چشمگیر پورت تایم کشتیها در دو ماهه اول سال ۹۸ اظهار داشت: سرویس تایم و پورت تایم کشتیهای ورودی به مجتمع بندری انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهترتیب به میزان ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافت.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: با توجه به افزایش ترافیک بندر و روند رو به رشد و ورود و تخلیه غلات و کانتینر، بهره وری موثر از اسکله ها، ظرفیت انبارها و ارتقا نرم تخلیه کشتی و سایر عوامل موثر در کاهش مدت سرویس تایم و پورت تایم در دستور کار قرارگرفت.
سلیمی پور در مورد عوامل موثر بر کاهش سرویس تایم و پورت تایم کشتی ها خاطرنشان کرد: این موضوع با انجام مدیریت صحیح، برنامه ریزی دقیق و نظارت مستمر بر عملیات و تجهیزات بندری و فعالیت های اپراتور ترمینال ها و همچنین ساماندهی نیروهای کارگری، چیدمان و انبارش صحیح غلات در انبارها محقق شد.
وی تصریح کرد: هدف اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان استفاده حداکثری از ظرفیت ها و ارتقای بهره وری از اسکله ها و انبارهای موجود، ارائه خدمات مطلوب، رعایت اصول مشتری مداری و همچنین ارتقای شاخص های تجارت فرامرزی است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان توسعه زیر ساخت ها و تامین تجهیزات مورد نیاز، شناسایی بازارهای جدید و ظرفیت سازی را از دیگر اهداف این اداره کل دانست و گفت: اهداف ترسیم شده در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان موجب گسترش اقتصاد در منطقه، کشور و همچنین ترغیب تجار و ذینفعان در جهت ورود محموله از بندرانزلی می شود.