شناسهٔ خبر: 68153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز نهضت ساخت و توسعه راه های روستایی در آذربایجان غربی

عملیات راهسازی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در نخستین جلسه شورای اداری از آغاز نهضت ساخت و توسعه راههای روستایی استان در امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی, ارسلان شکری در نخستین جلسه شورای اداری این اداره کل اظهار داشت: در پی دستور وزیر راه و شهرسازی، ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  و آغاز اقدامات انتقال راههای روستایی از ادارات راه و شهرسازی به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها برنامه ریزی برای اجرای نهضت ساخت و توسعه راههای روستایی در استان نیز درحال انجام است تا در سریع ترین زمان ممکن شاهد عملیاتی شدن برنامه ها در این خصوص باشیم.

شکری ادامه داد: نهضت ساخت و توسعه راههای روستایی در استان با امکانات موجود به صورت امانی با استفاده از روش های زودبازده و کم هزینه با توجه به کمبود اعتبارات تحول چشم‌گیری در ارتقای شاخص بهره‌مندی مناطق روستایی از راه استاندارد ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی فوری برای فازبندی اجرای نهضت ساخت و توسعه راههای روستایی توسط روسای ادارات شهرستانی برای اجرای سریع گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با تحقق برنامه ریزی های مسئولان کشوری در این ارتباط، سال ۹۸ سال شکوفایی و تحول در راه های روستایی استان شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث حمل و نقل کالاهای اساسی یک بحث مهم و به روز کشورمان است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تمام تلاش خود را برای عملکرد خوب و خدمت بهینه به کشور بکار خواهد گرفت، اضافه کرد: باید تمام روسای ادارات شهرستانی در کنار وظایف راهداری به بخش حمل و نقل نیز توجه ویژه ای داشته و با استفاده از کارشناسان مجرب در این ارتباط به چگونگی عملکرد شرکت های حمل و نقل جاده ای بار و مسافر حوزه خود اشرافیت داشته باشند.

شکری ادامه داد: تامین ناوگان مورد نیاز برای حمل کالاهای اساسی و ارائه لیست ۱۰۰ دستگاه کامیون ملکی و ۱۰۰ دستگاه کامیون دولتی به شورای تامین جهت استفاده در شرایط اضطرار و حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز مردمی انجام شده است و خوشبختانه در این ارتباط در آذربایجان غربی مشکلی وجود ندارد.

وی پایانه های مرزی را یکی از اولویت دارترین رئوس کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عنوان و اذعان کرد: روانسازی روند تردد از این مبادی ورودی و خروجی و تحقق شعار «مرز محل گذر است نه توقف» در دستور کار قرار دارد و طبق دستور وزیر راه و شهرسازی در اینخصوص می توان از مشاوران نیز بهره جست.

خط کشی ۳۰کیلومتری مبادی ورودی شهرهای استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آغاز حرکت جهادی در تقلیل تصادفات و ارتقا ایمنی شبکه راههای استان خبر داد و گفت: از مهمترین اقدامات آن می توان به ایمن سازی و خط کشی ۳۰ کیلومتری حوزه شهرهای استان بر اساس اولویت نخست و اصلی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان اشاره کرد .

وی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو،  برنامه ریزی های لازم برای افزایش کیفیت خدمات رسانی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان به مسافران نیز انجام شده است و از حداکثر ظرفیت و توان خود برای جابجایی مسافران بهره خواهیم برد در کنار آن راهداران آمادگی کامل برای خدمات رسانی به مسافران را دارند.

شکری با تاکید بر اینکه تکمیل خط کشی راه‌ها و ترمیم علایم و گاردیل‌های آسیب‌دیده در کنار شست‌وشوی علائم افقی در دستور کار این اداره‌کل برای میزبانی محورهای مواصلاتی استان از سفرهای عید سعید فطر قرار دارد، تصریح کرد: با تلاش عوامل راهداری، ترمیم رویه راه‌ها و نیز اصلاح شانه و ابنیه فنی راه‌ها به ویژه در مسیرهای پرتردد در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تجهیز و آماده‌سازی راهدارخانه و ادارات تابعه برای ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی (نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی) به مسافران عید سعید فطر را از دیگر اقدامات این اداره‌کل طی ایام تعطیلات عنوان و تصریح کرد: به همه مالکان مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی برای نظافت و ارائه خدمات مناسب به مسافران نیز دستورات لازم ابلاغ شده است.