شناسهٔ خبر: 68168 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی عنوان شد:

تأکید بر انجام پژوهش‌های کاربردی حوزه ریلی در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم

جبار علی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه باید به سراغ مباحث کاربردی و انجام پژوهش در جهت ارتقا کیفیت زندگی مردم باشیم، ابراز امیدواری کرد: مساله یابی و ارتباط با دانشگاه، مقدمه‌ای برای تحقق این موضوع باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جبارعلی ذاکری، رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در بخشی از آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، ابراز امیدواری کرد، این دوره از نمایشگاه، هم‌افزایی مناسبی را میان شرکت‌های ریلی و دانشگاهیان ایجاد کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد نگاه به درون و رفع موانع با دستان توانمند داخل و دانشگاهیان تحقق یابد؛ همان‌طور که در چند سال گذشته شاهد توسعه شبکه و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه و نیز افزایش سهم مسافر و بار در حمل‌ونقل ریلی رخ داد

رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به مطالب مطرح‌شده از سوی دبیر UIC در کنفرانس ۱۹۹۸ یادآور شد ممکن است در حال حاضر تصور حمل‌ونقل درب به درب ممکن نباشد. اما در آینده شاهد توسعه حمل‌ونقل حومه-شهری، برون شهری-حومه ای و برون شهری-درون شهری خواهیم بود. بر همین اساس و با توجه به ظرفیت‌های فنی و علمی داخل کشور امیدواریم با همکاری میان صنعت و دانشگاه همچنین با توجه به زیرساخت و توان صنعت ریلی کشور این اتفاق رخ دهد.

ذاکری با اشاره به مفهوم Science to society"" که اخیراً در دانشگاه علم و صنعت مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: باید به سراغ مباحث کاربردی و انجام پژوهش‌ها در جهت ارتقا کیفیت زندگی مردم باشیم و امیدواریم مساله یابی و ارتباط با دانشگاه، مقدمه‌ای باشد برای تحقق این موضوع که دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌دارد.