شناسهٔ خبر: 68210 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تکمیل مسكن مهر ؛

شورای تأمين مسكن استان بوشهر با حضور استاندار برگزار شد

رستمی جلسه شورای تأمين مسكن استان بوشهر با حضور استاندار بوشهر و با هدف تکمیل مسكن مهر تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني اداره کل راه وشهرسازي استان بوشهر, در این جلسه كه با حضورگراوند استاندار بوشهر ، ستوده  معاون امور عمراني استانداري، رستمی مدير كل راه و شهرسازي استان و مديران و مسئولان دستگاه‌هاي عضو شورا حضور داشتند آخرين وضعيت مسكن مهر استان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات نهايي براي اتمام اين پروژه در سطح استان و احداث زيرساخت‌هاي تكميلي اتخاذ شد.

رستمی به عنوان دبیر شورای تامین مسکن استان در اين جلسه گفت: از مجموع ۳۴۷۴۵ واحد مسكن مهر استان ۳۱۶۵۷ تكميل و تحويل متقاضيان شد. واحدهاي باقيمانده نيز كه عمده آنها مربوط به شهرستان گناوه و برازجان  است نيز با مجوز هاي اخذ شده به متقاضيان  كميته امداد امام خميني(ره) و بهزیستی  در حال تعيين تكليف هستند.

وي خاطر نشان كرد: در سايتهاي مسكن مهر استان تا كنون ۹   باب مسجد،  ۷  فضاي سبز،  یک  درمانگاه ، ۳ مجموعه تجاري و ۳  مدرسه احداث شده و پي گير احداث خدمات روبنايي بيشتر نيز هستيم.

عبدالکریم گرواند استاندار بوشهر نیز به عنوان رئیس شورای تأمین مسکن استان در  اين جلسه  گفت:  باید با پیگیری و همکاری همه دستگاه‌ها تکمیل طرح‌های مسکن استان بوشهر تسریع شود.

استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت مسکن برازجان خواستار حل مشکل این طرح در حوزه آب و فاضلاب شد و بیان کرد: برای تعهداتی که باید در این زمینه انجام شود اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی خواستار انجام تعهدات ملی برای اجرای مسکن ولایت شد و ادامه داد: از محل اعتبارات استانی نمی‌توانیم تعهدات سازمان‌ها و شرکت‌ها را پرداخت کنیم و نیاز است که اعتبارات ملی به این بخش اختصاص یابد.

گراوند با تاکید بر تعیین تکلیف  پروژه مسکن ۳۶ واحدی خورموج، اضافه کرد: باید نشستی برگزار شود و راهکاری برای تکمیل این طرح انجام شود و گرفتاری مردم در این بخش رفع شود و در دیلم نیز برای تکمیل واحدها اقدام شود.

وی در ارتباط با ۲۵۰ واحد مسکن در چغادک و بنک و خورموج نیز خواستار پیگیری شد و افزود: در مورد سیراف نیز کار پیگیری و چهار هزار واحد احداث می‌شود که باید موضوع محیط زیست آن رفع شود تا مردم استقبال مناسب را داشته باشند.

استاندار بوشهر در مورد نامگذاری شهر جدید سیراف گفت: اکنون سیراف یک نقطه تعریف شده در استان است و نام این شهر باید از سیراف تغییر کند و اصلاح شود .

وی با اشاره به فرصت فراهم شده برای تأمین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی افزود: دستگاه‌ها اراضی که در اختیار دارند را اعلام کنند تا زمینه ساخت مسکن برای کارکنان دستگاه‌ها فراهم شود.

گراوند با اشاره به هزینه‌های بالای مسکن در بوشهر خاطرنشان کرد: باید تلاش شود که مسکن مورد نیاز برای اقشار مختلف خصوصاً کارگران و کارکنان فراهم شود و همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.