شناسهٔ خبر: 68257 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

بیش از ۷۰ درصد از راه‌های روستایی شهرستان مرودشت آسفالته است

پخش آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: شهرستان مرودشت دارای ۷۶۱ کیلومتر راه روستایی که بیش از ۷۰درصد این راهها آسفالته و مابقی دراولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس, فیروز تکاور اظهار داشت: شهرستان مرودشت دارای ۷۶۱ کیلومتر راه روستایی که از این میان ۵۴۳ کیلومتر آن آسفالته، ۶۴ کیلومتر شوسه و ۱۵۳ کیلومتر نیز خاکی است.

 وی خاطرنشان ساخت: جمعا ۲۱۷ کیلومتر باقیمانده از راه‌های روستایی شهرستان مرودشت از راه آسفالته برخوردار نیستند که این ۲۱۷ کیلومتر در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت: حجم زیادی از راه‌های روستایی ساخته شده در سال‌های گذشته احداث شده و با توجه به ازدیاد وسایل نقلیه و ترافیک عبوری نیاز به ارتقاء و بهسازی و روکش دارند که طی سال‌های گذشته مقداری از این حجم به انجام رسیده است.

انعقاد قرارداد۸۰ میلیارد ریالی برای بهسازی راه‌های روستایی مرودشت

تکاور افزود: هم اکنون برای احداث و بهسازی راه‌های روستایی شهرستان مرودشت بیش از ۸۰ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که حدود ۱۴ پروژه  راه روستایی را در بر دارد.

وی اظهار داشت: تعداد ۱۱۹۷۹ خانوار از این ۱۴ پروژه بهره مند می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: طول کل ۱۴ پروژه راه روستایی شهرستان مرودشت ۱۲۷ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در دست اجرا می باشد و مابقی نیز در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته مقدار ۲۱۰۰ تن قیر برای احداث و روکش راه‌های روستایی شهرستان مرودشت به پیمانکار واگذار شده است.