شناسهٔ خبر: 68274 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد؛

دیدار رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران/بهره‌مندی از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در حوزه‌های راه و شهرسازی

دیدار محمد شکرچی زاده در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گفت: از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در حوزه راه و شهرسازی و ساختمان بهره می‌بریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه مشترک رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران پیرامون برگزاری کافه DARSTech  در حوزه فناوری‌های مدیریت بحران ظهر امروز در محل مرکز تحقیقات برگزار شد.

در این جلسه مشترک که با محوریت بررسی هر چه بیشتر چالش‌ها و چگونگی داوری ایده‌ها برگزار شد، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی،   عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رئیس بخش تجاری‌سازی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و جمعی از معاونین و مدیران مرکز تحقیقات حضور داشتند.

شکرچی‌زاده در ابتدای این نشست با اشاره به موضوع مهم سیل که بخش‌هایی بسیاری از کشور درگیر آن بوده‌اند، گفت: تمایل داریم که در گام اول به سبب اهمیت این موضوع، از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در حوزه راه و شهرسازی و ساختمان آگاهی یابیم و همکاری‌های مستمری را داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت که بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت حل چالش‌ها و دستیابی به راه‌حل و توسعه آن برای مجموعه مرکز تحقیقات دارای اهمیت بسیار است.

زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در ادامه این جلسه، با دعوت از رئیس مرکز جهت بازدید از پارک علم و فناوری، به معرفی آن پرداخت و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ابتدا در سال ۱۳۸۱ به عنوان یک مرکز رشد آغاز به کار نمود و در ادامه در سال ۱۳۸۴ موافقت برای تشکیل پارک دریافت شد. هدف این پارک حمایت از ایده‌ها تا دستیابی به کسب و کار است و تا به امروز با جدیت پیگیری شده است.

وی افزود:‌ ما دو مسیر را برای رفع چالش‌ها و دغدغه‌های سازمان در دستور کار داریم. یکی آنچه که از دانشگاه و در قالب پروژه‌ها بیرون می‌آید و دیگری فعالیت در حوزه استارتاپ ویکندها. در واقع پارک علم و فناوری پلتفرم ایده تا بازار است.

وی با اشاره به  برگزاری کافه DARSTech در تاریخ ۲۸ خرداد ماه، گفت: ما کافه DARSTech را به عنوان درب ورود به این فضا تعریف کردیم که می‌توانیم این جلسات را به صورت دوره‌ای ادامه داده و در انتها به استارتاپ‌ها ختم نماییم. دعوت می‌کنیم از دوستانی که دارای فکر و ایده هستند تا در این کافه حضور یابند. علاقمندیم تا کافه اول DARSTech را در ارتباط با مسائل واقعی شما مطرح کنیم. خودتان صورت مسئله بدهید و ما در ادامه پاسخگو باشیم.

شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بخش دیگری از این نشست گفت: تدوین قوانین و مقررات وضوابط بخش مهم و اصلی وظایف مرکز تحقیقات راه تشکیل می‌دهد که می‌تواند باب همکاری‌های بسیاری را بگشاید. در حال حاضر بسیار علاقمندیم تا در حوزه سیل و همچنین استقرار پارک فناوری در مرکز، همکاری و تبادل تجربیات را داشته باشیم.  

وی افزود: موضوع اسکان موقت نیز یک بحث مهم دیگر است که می‌تواند زمینه همکاری‌های بسیاری را فراهم نماید.

موضوع پل‌های سریع‌النصب و تولید و نصب آن، سنسورهای مورد نیاز در شرایط بحران، سیل‌بندها، تخلیه مانده آب‌ها در محل‌های تجمع شده و ایجاد سیستمی برای پایش سیل در تهران نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه به عنوان محورهای دارای پتانسیل همکاری از سوی دیگر حاضران در جلسه مطرح شد.

خاطرنشان می‌شود امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری و بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دستور کار دو طرف قرار گرفت.