شناسهٔ خبر: 68287 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی

همکاری‌های علمی و تحقیقاتی حوزه حمل و نقل توسعه می‌یابد

ستاري فر معاون علمي امروز تفاهم‌نامه همکاری میان شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، تفاهم نامه همکاری میان معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امضاء شد.
این تفاهم نامه به امضای منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی رسید.

امضای این تفاهم نامه مسیر استفاده از ظرفیت های علمی در هر دو مجموعه را برای حوزه حمل و نقل کشور هموار می کند و توسعه نوآوری این حوزه در آن دنبال می شود. با امضای این تفاهم نامه ایجاد و ارتقای زمینه همکاری های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فنی، خدماتی، آموزشی، مشاوره ای و تولیدی کاربردی محقق می شود.

بر این اساس همکاری این دو نهاد در ۵ محور اصلی شکل می گیرد. «حمایت از تدوین مقررات و ضوابط لازم برای توسعه کسب و کارهای تعمیر و نگهدای هواپیما و فعال سازی زنجیره تامین قطعات هوایی توسط شرکت های دانش بنیان و خصوصی در کشور»، «حمایت از تکمیل و به روز رسانی فرآیندها و مقررات مورد نیاز در توسعه هوانوردی عمومی با رویکرد افزایش بهره وری فرودگاه های کم تردد»، «حمایت از افزایش استفاده از فناوری های پیشرفته و فضایی و هوشمندسازی با بهره گیری از توان داخلی در حوزه هوایی، جاده ای، ریلی، بنادر و دریایی» برخی از حوزه هایی است که این همکاری ها در آن شکل می گیرد.

همچنین «مشارکت در ایجاد کارگروه برای رفع چالش جلوگیری از تردد کشتی های با میزبان گوگرد بیش از ۵ درصد» و «همکاری در تدوین برنامه ملی توسعه سیستم هوشمند ارتباطات وسائط نقلیه جاده ای» نیز از دیگر زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.