شناسهٔ خبر: 68301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای انجام شد؛

جا‌به‌جایی بیش از دو میلیون و ۲۷۶ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

تریلی معاون حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از حمل بیش از ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار تن کالا در امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار داشت: روزانه به طور متوسط ۲۸ هزار تن کالا در استان بارگیری و به مقاصد حمل اعلام شده توسط صاحبان کالا، حمل می شود این مقدار کالا به طور متوسط توسط روزانه ۱ هزار و ۷۴۰ سفر ناوگان باری حمل شده است.

باقری افزود: بر این اساس از ابتدای سال مجموعاً ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۵۸۸ تن کالا در استان حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد افزایش نشان می دهد. از این میزان کالا بیش از ۲۲۵ هزار تن مربوط به حمل کالاهای اساسی از بندر چابهار بوده است که عمدتاً شامل محموله های شکر، برنج، گندم و ذرت، می باشد.

وی عنوان کرد: در سال جاری تا کنون ۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی دولتی با تناژ ۷۲ هزار و ۷۳۳ تن، وارد بندر چابهار شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۷۶ درصد در میزان کالا و ۱۰۰ درصد در تعداد کشتی های وارده، افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی های قبلی به عمل آمده و نظارت مستقیم این اداره کل، حمل کالاهای اساسی به صورت روان و پیوسته از بندر چابهار به سمت مقاصد تخلیه در مناطق مختلف کشور، صورت می پذیرد.