شناسهٔ خبر: 68318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی :

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ادامه ساخت پروژه کتابخانه مرکزی اراک

بازدید کتابخانه اراک مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ادامه عملیات عمرانی پروژه کتابخانه مرکزی اراک خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ، صبح امروز در نشستی که در دفتر استاندار مرکزی و با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور ، معاونان استاندار و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،مدیرکل راه و شهرسازی ،  شهردار کلانشهر اراک و سایر مسئولین استانی برگزار و مشکلات پروژه کتابخانه مرکزی اراک مطرح و تصمیم گیری شد.

احمد مرزبان پس از بازدید پروژه به همراه مسئولین مذکورگفت : ساخت کتابخانه مرکزی اراک که با قراردادی بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۳ منعقد شده  ، هم اکنون دارای ۳۵ درصد پیشرفت مالی به مبلغ ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد است.

وی اظهار داشت : پروژه فوق جهت تکمیل حداقل به ۲۵ میلیارد تومان نیاز داشته و در نشستی که امروز با مسئولین داشتیم ۱۵ میلیارد تومان جهت ادامه عملیات عمرانی این پروژه  در نظر گرفته شد .

مرزبان افزود : از این مبلغ ،  ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و تسهیلات سفر و  ۵ میلیارد تومان ازجانب نهاد کتابخانه ها تامین خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود : مقرر شد شهرداری کلانشهر اراک نیز نیم درصد از مطالبات شهرداری را جهت اجرا و تکمیل این پروژه اختصاص دهد .

گفتنی است : پروژه کتابخانه مرکزی اراک در ۷ طبقه به همراه سالن آمفی تئاتر و با زیربنای ۱۸۴۳۰ مترمربع درمیدان سرداران اراک  در حال ساخت می باشد و شامل مجموعه فرهنگی ، تجاری ،سالن مطالعه ، مخازن کتاب، کتابفروشی ، رستوران و .... خواهد بود .