شناسهٔ خبر: 68323 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دومین جلسه شورای راهبردی صنعتی‌سازی ساختمان برگزار شد / پیشنهاد تهیه طرح جامع صنعتی سازی بررسی می‌شود

دومین نشست شورای راهبردی صنعتی سازی دومین جلسه شورای راهبردی صنعتی سازی ساختمان با بحث و تبادل نظر در خصوص طرح جامع صنعتی‌سازی و دیگر مباحث مرتبط با آن، به ریاست معاون امور مسکن و ساختمان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین جلسه شورای راهبردی صنعتی‌سازی ساختمان با پیشنهاد تدوین و تهیه طرح جامع صنعتی سازی تشکیل شد. در این جلسه که به همت مهندس نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به ریاست مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، پیشنهاد تهیه و تدوین طرح جامع صنعتی سازی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، با اشاره به اینکه ایران در نسل سوم ساختمان‌سازی و صنعت ساختمان قرار دارد در حالیکه دنیا در نسل ششم بوده و در سال آینده به نسل هفتم ساختمان‌سازی وارد می‌شود بر این مهم تاکید شد که باید بتوان ساختمان سازی در کشور را به نسل پنجم و ششم ارتقا داد.

در نشست فوق، مهندس احمد خرم پیشنهاد تدوین طرح جامع صنعتی سازی را داد که مقرر شد تا الزامات تدوین این طرح در نشستی با حضور متخصصان مورد نقد و بررسی قرار گیرد و در جلسه آتی شورای راهبردی صنعتی سازی ساختمان در این خصوص، تصمیم گیری شود.

به گفته منصور نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندس ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ظرف یک هفته آتی با همکاری انجمن فناوران صنعتی سازی، گزارش توجیهی تهیه طرح جامع صنعتی سازی نقد و بررسی می شود و در جلسه آتی شورا در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است در نشست فوق، علاوه بر مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و منصور نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندس ساختمان، حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، احمد خرم، نمایندگانی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شهرهای جدید و بنیاد مسکن حضور بهم رساندند.