شناسهٔ خبر: 68335 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

اهمیت راه آهن بستان آباد-میانه در توسعه ترانزیت کشور/ ریل‌گذاری راه آهن بستان آباد- میانه در مراحل آخر قرار دارد

وزیر درجمع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به استان آذربایجان شرقی و افتتاح ‍پروژه‌های عمرانی با اشاره به اهمیت راه آهن بستان آباد-میانه در توسعه ترانزیت کشور گفت: ریل‌گذاری راه آهن بستان آباد- میانه در مراحل آخر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ایستگاه در دست ساخت راه آهن بستان آباد، با بیان اینکه پروژه احداث راه آهن بستان آباد-میانه از سرعت خوبی برخوردار است، گفت: در شرایط متفاوتی از لحاظ بودجه ای مواجه هستیم. اما با وجود کاستی ها به واسطه اراده ای که برای اتمام این پروژه وجود داشته، پیشرفت پروژه مطلوب است.

وی ادامه‌ داد: اکنون شاهد هستیم که ریل نصب شده و به زودی عملیات تحکیم و‌ تثبیت ریل نیز به اتمام خواهد رسید.

اسلامی با بیان اینکه این راه آهن بخشی از ترانزیت کشور را تکمیل می کند، گفت: این راه آهن با توجه به اینکه به استان اردبیل نیز متصل می شود، می تواند بخشی از راه ترانزیت کشور به آذربایجان باشد.

وی ادامه داد: عملیات احداث ریل به سمت سراب آغاز شده و عملیات اتصال ریل به تبریز نیز پیشرفت خوبی دارد. گلوگاه های این پروژه برطرف شده و انشاالله در سال جاری و آینده این پروژه به مقاصد تعیین شده برنامه ای خود برسد. تلاش و پیگیری استاندارد و نمایندگان محترم حوزه های انتخابیه در مجلس شورای اسلامی نیز کارساز است و به ما کمک میکند.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به عقب بودن طرح احداث ایستگاه های این مسیر از برنامه گفت: پیشرفت احداث ایستگاه ها به دلایل گوناگون آن طور که باید، نبوده، اما از مرحله بحران عبور کرده است. به عنوان مثال، عوامل اصلی ایستگاه بستان آباد پیش بینی شده و نیاز به زمان دارد تا نصبیات آن انجام شود.

وی افزود: زمین های موجود در مسیر راه های دسترسی به این ایستگاه نیز تملک شده و این مسیر در حال زیرسازی است تا بتواند مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

ادامه دارد...