شناسهٔ خبر: 68343 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

وزش باد و گردوخاک در خوزستان/ خلیج‌فارس از فردا مواج و متلاطم می‌شود

طوفان بندر گز کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد و خیزش گردوخاک برای استان خوزستان و برخی از نواحی جنوب غرب کشور برای امروز پیش‌بینی کرد، خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ خرداد مواج و متلاطم خواهد بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: برای امروز پنج‌شنبه در شمال استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، غرب گیلان، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی در ارتفاعات عمدتاً رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی را انتظار داریم.

وی افزود: از فردا جمعه و یکشنبه هفته آینده در برخی از ارتفاعات شمال غرب و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی برای ساعات بعدازظهر، بارش پراکنده باران همراه با گاهی رعدوبرق و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: برای امروز نیز در جنوب غرب کشور و بیشتر برای استان خوزستان در بعضی ساعات وزش بادهای شدید را خواهیم داشت و انتظار داریم که شاهد گردوخاک نیز باشیم.

وی گفت: از فردا پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده نیز آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی‌شده است. ضمن اینکه تهران امروز آسمانی صاف تاکمی ابری همراه با گاهی وزش باد را خواهد داشت و بیشینه دمای امروز تهران نیز ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.