شناسهٔ خبر: 68394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه بازآفرینی پایدار شهری شهرستان جویبار

جلسه جویبار نخستین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان جویبار در سال ۹۸ برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان جویبار با حضور اسد فرماندار جویبار، رهگشای معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران و شهرداران شهرهای جویبار و کوهی خیل در محل فرمانداری شهرستان جویبار تشکیل شد.   

اسد در حاشیه این نشست گفت: موضوع بازآفرینی شهری در احیای بافت های فرسوده و زدودن معضلات اجتماعی مرتبط با حاشیه نشینی در این شهرستان از جمله مسائل مهم است که مورد تاکید  مجموعه فرمانداری و شهرداران شهرستان برای همکاری جدی و عملیاتی با راه و شهرسازی است. فرماندار جویبار تصریح کرد: ان‌شاالله  در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثری  در شهرستان جویبار در این بخش خواهیم بود.      

 در ادامه  رهگشای معاون  بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه شهرستان جویبار دارای بافت تاریخی مناسبی می باشد اظهار کرد:  موضوع بازآفرینی شهری در شهرستان جویبار از اهمیت فراوان برخوردار می باشد و تمامی دستگاه های مرتبط می بایست اقدامات لازم را انجام دهند.    

یاری شهردار جویبار در این نشست از نهایی شدن قرارداد این شهرداری با شرکت مشاور جهت تهیه طرح بازآفرینی شهرهای جویبار و کوهی خیل خبر داد و افزود: آمادگی نمایندگان شرکت مشاور ظرف مدت یک ماه آینده اعلام و طرح‌های مربوطه تهیه و جهت بررسی های بعدی به اداره کل راه و شهرسازی مازندران ارسال می‌شود.  

علی یاری یادِآور شد: مجوزهای مورد نیاز برای اجرای پروژه احداث موزه کشتی جویبار اخذ شد و ان‌شاالله پس از مکاتبه فوری با اداره راه و شهرسازی مقدمات مربوط به تخصیص اعتبار این پروژه در سال ۹۸ با پیگیری‌ها در آینده نزدیک عملیاتی خواهدشد.