شناسهٔ خبر: 68406 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

قدردانی از اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در پی کاهش ۹۷ درصدی خسارت سرمازدگی در این استان

هواشناسی کشاورزی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با ارسال نامه‌ای از اطلاع‌رسانی مؤثر اداره کل هواشناسی این استان برای جلوگیری از خسارت ناشی از سرمازدگی محصولات زراعی-باغی و کاهش ۹۷ درصدی این خسارت‌ها قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعلی مرادی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در نامه‌ای به مدیرکل هواشناسی این استان از اطلاع‌رسانی خوب و مؤثر این اداره کل قدردانی کرد.

در متن این نامه آمده است:

"همکاری‌های خوب و مؤثر آن اداره کل در پیش‌بینی به‌موقع و دقیق وضعیت آب و هوایی استان و اطلاع‌رسانی سریع به بهره‌برداران باعث گردید علیرغم ورود سامانه بارشی همراه با ریزش هوای سرد و کاهش محسوس دما در روزهای سوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری تمهیدات لازم توسط بهره‌برداران انجام و آسیب جدی به محصولات زراعی و باغی استان وارد نگردد.

برابر برآوردهای صورت گرفته در حدود سه و نیم درصد از کل تولیدات زراعی و باغی(معادل ۱۹۵ هزار تومان از ۶ میلیون تن) و حدود ۳ درصد از ارزش کل محصولات زراعی-باغی در اثر سرما از بین رفته و به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است که این امر کاهش ۹۷ درصدی خسارت سرمازدگی را نشان می‌دهد."