شناسهٔ خبر: 68417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

بیش از دو هزار میلیارد ریال پروژه های بازآفرینی در فارس در دست اجرا است

بافت شیراز مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در بازآفرینی پایدار شهری بیش از دو هزار میلیارد ریال پروژه های متعدد مشارکتی در حوزه بازآفرینی در استان در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور اظهار داشت: از اهداف دولت تدبیر و امید در بازآفرینی پایدار شهری، بهبود کیفیت  فضای شهری، ارتقای کیفیت سکونت  با رویکرد محله محور  است که این اهداف در سه مورد بافت تاریخی، بافت فرسوده میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه ای معرفی می شوند.

تکاور خاطرنشان ساخت: بر اساس سیاست گذاری جدید دولت در راستای بازآفرینی پایدار پهنه های فرسوده میانی و با هدف ارتقاء  کیفی سکونت ساکنین این محلات به احداث مسکن در این بافت‌ها در دستور کار قرار گرفته  و در همین راستا املاک دولت در بافت ناکارآمد شهری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه های متعدد مشارکتی در این بخش لظهار داشت:  بالغ بر دو هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی متعدد که در حوزه بازآفرینی در استان فارس در دست اجرا می باشد بخشی از این پروژه ها درسال ۹۷ به بهره برداری رسید و پروژه های باقیمانده نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت: دولت با اختصاص تسهیلات در این بخش رویکرد ایجاد تحرک توسعه در بافت فرسوده را دنبال می کند.

تکاور در خصوص اختصاص تسهیلات بانکی در این حوزه گفت: دولت با اختصاص تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در شهر شیراز و وام ۴۰ میلیون تومانی در دیگر شهرهای استان با سود مشارکت ۹ درصدی سعی در ارتقاء کیفی بافتهای فرسوده میانی دارد.