شناسهٔ خبر: 68420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نیاز ۵۰ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل راهسازی استان اردبیل

نشست اردبیل مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل پروژه های راه سازی استان اردبیل اعتباری بالغ بر۵۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری در نشست خبری با خبرنگاران در محل پروژه راه اصلی کلور - درام اظهار داشت: اولویت توزیع اعتبارات راه سازی بر مبنای آمار تردد در جاده‌ها بوده و راه‌هایی که میانگین تردد روزانه آنها بیش از هفت هزار خودرو باشد، تبدیل به بزرگراه می‌شوند.

وی گفت: به‌رغم افزایش۱۰برابری اعتبارات راهسازی امسال استان اردبیل در مقایسه با اعتبارات سال گذشته، فاصله بسیار زیادی با اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل همه پروژه‌های راهسازی وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: طول پروژه راه اصلی خلخال - کلور - درام - منجیل ۵۵ کیلومتر است که ۴۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل و ۱۳ کیلومتر در حوزه استان زنجان قرار گرفته و تلاش می‌کنیم با پرداخت بخش مهمی از طلب پیمانکار مجری عملیات اجرایی این پروژه را شتاب دهیم.

حیدری با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۸ نفر از عوامل بخش خصوصی در پروژه راه اصلی خلخال - کلور - درام اظهار داشت: اتمام این پروژه علاوه بر پوشش ترافیک استان موجب توسعه شهرستان های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل خواهد شد.

وی به هزینه‌های کلان احداث راه اشاره و تصریح کرد: زمانی در استان اردبیل فقط ۴ پروژه شامل اردبیل- مشکین شهر- اهر، جلفا- اصلاندوز، سه راهی صحرا- رضی- امیرکندی و کلور- درام ردیف ملی داشت و مابقی بدون ردیف بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به اینکه احداث بزرگراه‌ها به میزان ۷۵۰ کیلومتر در سطح استان اردبیل به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: در سال ۹۶ اعتبار پروژه‌های راه سازی در سطح استان بیش از ۱۵ میلیارد تومان بود که با همت راه و شهرسازی و پیگیری‌های مکرر بهنامجو استاندار اردبیل ، مجمع نمایندگان استان و شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در حال حاضر به ۱۵۰ میلیارد تومان رساندیم  که با اعتبار مورد نیاز جهت ساخت راه ها فاصله قابل توجهی داریم و به همین دلیل بر اساس اولویت پروژه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر به منظور جذب ردیف ملی مطالعات امکان سنجی در۴۵۰ کیلومتر از محورها آغاز شد و امروز توانستیم با همت و تلاش راه و شهرسازی اردبیل و پیگیری های مکرر بهنامجو استاندار اردبیل ، مجمع نمایندگان استان و شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل وزارت راه و شهرسازی را متقاعد کنیم که تمامی راه‌های شریانی استان نیازمند احداث بزرگراه است و این اتفاق مهم بالاخره در سطح استان امسال محقق گردید.

حیدری افزود: راه‌های شریانی استان شامل اردبیل- سرچم، اردبیل- آستارا، اردبیل- سراب، اردبیل- مشکین شهر- اهر و سه راهی صحرا- گرمی- بیله سوار- پارس آباد- مشکین شهر بوده و مطالعات محورهای شریانی تا ۶ ماه آینده به اتمام خواهد ‌رسید.