شناسهٔ خبر: 68421 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تشریح برنامه‌های مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه‌آهن در سال ۹۸ / نمایشگاه امسال فرصت ارتباط مستقیم مدیران راه‌‌آهن و بازدیدکنندگان را فراهم کرد

زهرا قیومی مدیر مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه آهن از تهیه برنامه‌ای مدون و در قالب تقویم آموزشی سال ۹۸ تهیه‌ کرده ایم و تا پایان سال بر طبق این تقویم آموزشی پیش خواهیم رفت؛ است.

زهرا قیومی مدیر مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح برنامه‌های آموزشی ‌شرکت راه‌آهن در سال ۹۸ پرداخت و بیان کرد: برنامه‌ای را به‌صورت مدون و در قالب تقویم آموزشی سال ۹۸ تهیه‌ کرده ایم و تا پایان سال بر طبق این تقویم آموزشی پیش خواهیم رفت؛ حدود ۳۵۰۰ عنوان دوره است. همچنین سامانه سیام را ایجاد کرده‌ایم که بر اساس آن امسال هیچ‌کدام از مشاغل عملیاتی بدون گواهینامه آموزشی مربوطه و به روز سیر نخواهند داشت.

مدیر مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه‌آهن یادآور شد: فهرست شاخص‌های بهره‌وری در بخش توسعه نیز ایجاد و شاخص‌ها در سازمان ابلاغ‌ شده‌است؛ امیدواریم تا پایان سال این شاخص‌ها اجرایی و ارزیابی شود.

قیومی افزود: "نظام آراستگی محیط کار" نیز از دیگر اقداماتی است که در قالب ۵S پیاده و شروع شده است.

وی تصریح کرد: تقریباً تمام اهداف برنامه‌ریزی‌شده سال ۹۸ را از ابتدای سال شروع کرده‌ایم؛ برای مثال در بخش آموزش به ساماندهی مدرسان پرداخته‌ایم و با توجه به اینکه این مدرسان، متخصص ریلی هستند، ضرورت داشت اطلاعات آن‌ها در  راه‌آهن ساماندهی شود؛ بر این اساس ما ساماندهی را به‌عنوان کارت مدرسی انجام دادیم و عملاً بانک اطلاعاتی مدرسان را ایجاد و برای آن‌ها کارت مدرسی تهیه کردیم.

ارتباط راه‌آهن با دانشگاه‌ها نزدیک‌تر می‌شود

قیومی با توجه به‌ضرورت برقراری تعامل تنگاتنگ حوزه ریلی با بخش علمی کشور و احساس نیاز برای راه‌اندازی فضایی جدید به‌منظور ارتباط نزدیک‌تر با دانشگاه اظهار داشت: تصمیم گرفته شد واحدی جداگانه برای ارتباط با دانشگاه در شرکت راه آهن ایجاد شود، اگرچه پیش‌ازاین در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های نخبگی حمایت می‌شد، اما خواسته ما تشکیل یک واحد مستقل بود تا پژوهشگران، استادان و دانشجویان به راحتی توسط همکاران  آن مرکز مورد حمایت و راهنمایی قرار گیرند.

مدير مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه‌آهن با اشاره به ساماندهی شرکت‌های پیمانکار حوزه آموزش راه‌آهن در این مرکز گفت: شرکت‌هایی که مجری برگزاری دوره‌های آموزشی راه‌آهن هستند، سطح‌بندی و ارزیابی شدند و اقداماتی نیز برای ارتقای سطح زبان‌های خارجی کارشناسان و مدیران در نظر گرفته‌ شده است که بر اساس یک مدل بین‌المللی تلاش خواهد شد، با استفاده از توان مدرسین زیان داخلی، زبان‌های خارجی مورد نیاز  به کارشناسان و مدیران آموزش داده شود.

قیومی در خصوص راه‌اندازی سامانه‌ ساماندهی پژوهش‌های ریلی بیان کرد: پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به این سامانه، پژوهش‌هایی که قبلاً انجام‌شده و چالش‌ها و پژوهش‌های موردنیاز راه‌آهن را مشاهده کرده و بر اساس آن آثار پژوهشی خود را ارائه دهند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی راه‌‌‌آهن در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی راه‌آهن در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل‌و‌نقل ریلی، خدمات، تجهیزات و صنایع وابسته اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی فضایی را برای بازاریابی مهیا و ارتباط بین شرکت‌ها را با یکدیگر تسهیل می‌کند تا از این طریق بتوانند زنجیره عرضه و تأمین خود را تکمیل کنند و از طرفی فرصت دیده شدن ظرفیت‌های شرکت‌ها حاضر را برای مدیران و مسئولان راه‌آهن فراهم می‌آورد.

مدير مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه‌آهن یادآور شد: به‌طور مشخص در این دوره نمایشگاه شرایطی برای شرکت‌ها فراهم‌شده است تا بتوانند به‌طور مستقیم با مدیران ارشد راه‌آهن نشست‌های تخصصی داشته باشند و در خصوص مشکلات مختلف و  به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری صحبت و مشکلات خود را در طول نمایشگاه برطرف کنند.

برچسب‌ها: