شناسهٔ خبر: 68426 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

توزیع روغن موتور و لاستیک با نرخ دولتی در پایانه‌های بار

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: توزیع سوخت، روغن موتور و لاستیک از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجدانه در حال پیگیری است تا روغن موتور و لاستیك با نرخ مناسب دولتی در محل پایانه بار توزیع شود و در اختیار رانندگان قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در بازدید از محور شهداد-نهبندان، ضمن بررسی مجدد صدمات وارده به این محور، میزان خسارات را جهت ترمیم و باز گشایی  محور برآورد و اظهار داشت: محور شهداد -نهبندان كه در مسیر جاده ترانزیتی جنوب شرق به شرق و شمال شرق كشور قرار دارد به عنوان محور اصلی و محل عبور عمدتا" كالا به شمال شرقی كشور شناخته می شود و در بخش مسافر نیز، سالانه تعدادی از اتوبوس های  زائران حضرت ثامن الحجج(ع) از استان های سیستان و بلوچستان، هرمز گان و جنوب استان كرمان از همین مسیر تردد می كنند، لذا این مسیر از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای گفت: حدود ۳۰ كیلومتر، مسیر شهداد به نهبندان از كیلومتر ۴۶ تا كیلومتر ۷۶ به دلیل بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری و طغیان رودخانه‌ها زیر ساخت‌های این محور، به طور كامل تخریب شد و  پس از بازدید و بررسی ها مقرر شد  كار بازسازی مسیر پس از تخلیه كامل آب های حاشیه محور و فراهم شدن شرایط فنی عملیات بازسازی آغاز شود.

بر اساس این گزارش محور شهداد تا نهبندان بیش از ۱۸۰ کیلومتر است و کل محور در منطقه کویری با آب و هوای خشک و تابستان بسیار گرم و سوزان قراردارد و به دلیل وجود کلوت ها (کوه‌های شنی دیواره‌دار)  یکی از محورهای گردشگری محسوب می‌شود و سالانه علاقمندان زیادی از داخل و خارج از استان به این منطقه سفر می كنند.

این گزارش حاكی است رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن بازدید از پایانه حمل ونقل کالای مرکز استان كرمان با رؤسای  انجمن های صنفی كالا تشكیل جلسه داد و در این جلسه درخواست رانندگان از جمله روند توزیع لاستیك و تخصیص سهمیه لاستیك به كامیون هایی كه در داخل شهر و یا فاصله های كوتاه حمل كالا را انجام می دهند، مطرح شد.

حسن نیا گفت: توزیع سوخت، روغن موتور و لاستیك از  سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجدانه در حال پیگیری است تا روغن موتور و لاستیك با نرخ مناسب دولتی در محل پایانه بار توزیع شود و در اختیار رانندگان قرار گیرد.

در این نشست مسئولان انجمن صنفی رانندگان کرمان ضمن اعلام رضایت نسبی از نحوه توزیع لاستیک، خواستار توزیع روغن کامیون با نرخ مناسب در پایانه بار کرمان شدند و بر ضرورت ادامه تخصیص ارز دولتی به واردات لاستیک تاکید کردند.

همچنین تامین سهمیه سوخت آزاد برای رانندگان از دیگر درخواست‌های رانندگان کرمانی بود که رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، پیگیری مستمر این سازمان را تا حصول نتیجه و عملی شدن این خواسته رانندگان، نیز اعلام كرد. 

بنابراین گزارش سید علی علیخانی مدیر كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان نیز اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و همكاری ناوگان حمل بار از ابتدای ماه جاری تا كنون بیش از ٤٠٠٠ دستگاه كامیون از مبدا استان كرمان به بندر امام خمینی(ره) جهت حمل كالاهای اساسی اعزام شدند و رئیس اداره كالای این استان جهت  مدیریت حمل ونقل این كالاها در بندر امام خمینی(ره) حضور دارند. 

شایان ذكر است: در این سفر، معاون برنامه ریزی، معاون راه های روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای و مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی كردند.