شناسهٔ خبر: 68441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح شش كيلومتر راه روستايي فرخي به جعفرآباد در خوروبيابانك

افتتاح راه فرخی در سفر يكروزه عباس رضايي استاندار اصفهان كه همراه با حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي استان به شهرستان خوروبيابانك انجام شد، پروژه روكش آسفالت گرم راه روستايي فرخي به جعفر آّباد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان اصفهان، اين محور به طول شش كيلومتر و عرض شش متر، ارتباط بيش از ۱۰ روستا را به شهر فرخي و شهر خور و راه‌هاي اصلي متصل مي‌کند كه با اعتباري بالغ بر ۱۱ ميليارد ريال روكش آسفالت گرم شد.

از جمله مهترين مسايل و مشكلات راه و شهرسازي شهرستان خوروبيابانك در حوزه راه و مسكن كه در جلسه شوراي اداري مطرح شد،  بحث چهار بانده شدن محور طريق الرضا ، احياي بافتهاي تاريخي- كف و جداره سازي، آسفالت محور جندق به مصر به طول ۴۵ كيلومتر، واريانت خور به فرخي به طول ۱۵ كيلومتر بعنوان باند دوم، پيگيري و انجام مطالعات احداث راه جندق به گرمسار، مسكن جوانان شهرهاي خور، جندق و فرخي، موج تراشي و لايه برداري راه خور - حلوان به عشق آباد، احداث پل زيرگذر تقاطع واريانت خوربه فرخي و فرخي به روستاي جعفرآباد، طرح تفصيلي شهرهاي خور، جندق و فرخي، مطالعات و اجراي كمربندي شهر خور و پيگيري واگذاري سريع زمين مسجد مسكن مهر شهر خور بود كه مورد بررسي و اتخاذ تصميم قرار گرفت.

شايان ذكر است از جمله مواردي كه در اين سفرمورد تاكيد قرار گرفت : افتتاح مسير نايين به انارك تا هفته دولت، شروع عمليات راهسازي در ۳۰ كيلومتر بعدي مسير مشجري به چوپانان، انجام عمليات مطالعه و نقشه‌برداري مسير سه راهي چوپانان – اردكان به سه راهي جندق و از سه راهي مذكور در محور جندق تا معلمان بود.

گفتني است در راستاي خانه‌دار كردن جوانان بومي شهرستان در شهر خور،  كارگروه ثبت نام از مزدوجين تشكيل شده و مدارك و مستندات لازم تهيه و تعداد ۷۲ پلاك آماده واگذاري است.

در شهر جندق نيز بدين منظور۲۰ پلاك تحويل بنياد مسكن انقلاب اسلامي شده كه در صورت وجود متقاضي مانند شهر خور ثبت نام و اقدام مي شود.

در خصوص شهر فرخي اداره راه و شهرسازي تا اين لحظه زميني در اختيار ندارد و از طريق شهرداري شهر فرخي و منابع طبيعي پيگيري واگذاري زمين دردست اقدام مي باشد كه به محض تحويل زمين مانند شهر هاي خور  و جندق براي مزدوجين اقدام خواهد شد.