شناسهٔ خبر: 68442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر خبر داد:

شروع برنامه احداث و عرضه شش ۶۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای جدید عالیشهر و سیراف

جلسه سیراف مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در نشست مشترک با انبوه‌سازان استان بوشهر از شروع برنامه احداث و عرضه۶هزار و پانصد واحد مسکونی در شهرهای جدید عالیشهر و سیراف خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر, علی مقاتلی از شروع برنامه احداث و عرضه۶هزار و پانصد واحد مسکونی در شهرهای جدید عالیشهر و سیراف درقالب اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این برنامه در سال جاری شروع خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته دو هزار واحد در شهر جدید عالیشهر و چهار هزار و پانصد واحد در شهر جدید سیراف (واقع در شهرستان عسلویه) عملیاتی و ساخته خواهد شد.

مقاتلی در نشست مشترک با انبوه سازان استان بوشهر به تشریح کامل و چگونگی ساخت واحد های مسکونی و روش های پیشنهادی برای مشارکت در احداث واحد ها پرداخت.

وی در رابطه با برنامه ریزی انجام شده اذعان داشت: طبق این برنامه قرار است در سال جاری عملیات اجرایی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید عالیشهر آغاز گردد و پیش بینی گردیده تا این دو هزار واحد در شهر جدید عالیشهر در دو سال ساخته و به متقاضیان واگذار شود.

رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر به هدف دولت و حمایت از سرمایه گزاران بخش خصوصی اشاره کرد و  با بیان اینکه شیوه های احداث مسکن به دو روش مشارکت در ساخت و واگذاری با تعهد ساخت انجام می شود، ادامه داد: در روش اول شرکت عمران زمین(آماده سازی شده) می باشد و هیچ وجهی از سرمایه گذار دریافت نمی کند و آورده شریک هزینه احداث واحد های مسکونی که از مزایای این روش تخفیفی است که شامل قیمت کارشناسی زمین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در روش واگذار با تعهد ساخت سرمایه گذار یا انبوه ساز با پرداخت ۳۰ درصد از مبلغ اراضی مورد نظر زمین را به تملک خود در خواهد آورد ۷۰ درصد الباقی را تنفس دو ساله جهت پرداخت خواهند داشت و همچنین تعهدی به شرکت عمران خواهد داد تا در زمان معین واحد ها را ساخته و بفروش برساند.

پیش بینی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای هر واحد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اذعان داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد پیش بینی شده است و سرمایه‌گذاران و انبوه سازان این اجازه را دارند تا با پس از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی واحدهای خود را پیش فروش نمایند.

مقاتلی هدف اصلی از از اجرای این طرح را احداث مسکن برای اقشار مختلف دانست و گفت: توجه به زیرساخت و آماده سازی قبل از شروع عملیات اجرایی واحد های مسکونی، بهینه نمودن قیمت تمام شده برای اقشار مختلف جامعه، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تامین منابع مالی مورد نیاز از طریق مشارکت با بخش خصوصی، ارائه تسهیلات رفاهی ساکنان به فراخور ساخت واحد های مسکونی و توجه به کیفیت ساخت از بارزترین مزیت های ساخت این واحد ها به شمار می رود.

گفتنی است در این جلسه انبوه سازان سوالاتی در رابطه با اجرای طرح داشتند که توسط مدیرعامل به آنها پاسخ و مقرر شد انبوه سازان آمادگی خود را پس از بررسی بیشتر موضوع برای ساخت اعلام کنند.