شناسهٔ خبر: 68481 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن اعلام کرد:

عملکرد دو ماهه بانک مسکن در استان های سیل زده

مسعود ایزدی مسعود ایزدی از پرداخت ۲ هزار و ۱۴ فقره تسهیلات به آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه استان‌های کشور طی دوماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از بانک مسکن، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با بیان اینکه بانک عامل بخش مسکن در جریان وقوع سیل اخیر و وارد شدن خسارات متعدد به هموطنان کشور جهت یاری به هموطنان آسیب دیده اقدامات گسترده ای را آغاز کرده است، عنوان کرد: تحت تاثیر وقوع سیل گسترده اوایل سال جاری در برخی استان های کشور و همچنین سایر حوادث غیرمترقبه، این بانک از طریق پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان این حوادث کمک ویژه ای را خواهد کرد.

وی افزود: مطابق با گزارش عملکرد دوماه نخست سال ۹۸، بانک مسکن در راستای کمک به آسیب دیدگان ۲۲ استان کشور معادل ۲ هزار و ۱۴ فقره به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۷۵ تومان تسهیلات حوادث غیرمترقبه اعطا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی ویژه از آسیب دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: استان های مازندران، گلستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه پنج استانی هستند که بیشترین میزان تسهیلات حوادث غیرمترقبه طی دو ماه ابتدایی سال جاری را پرداخت کرده اند.

ایزدی به آمار تسهیلات پرداختی به پنج استان نامبرده اشاره کرد و گفت: در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال، به استان مازندران معادل ۳۶۵ فقره، به استان ایلام معادل ۳۲۳ فقره، به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۲۸۰ فقره، به استان گلستان معادل ۲۴۶ فقره و به استان کرمانشاه معادل ۲۰۰ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با تاکید بر آنکه تمامی پرونده های معرفی شده به شعب استان جهت اخذ تسهیلات حوادث غیرمترقبه موفق به اخذ تسهیلات شده اند، تصریح کرد: در این میان شهرهایی که در جریان سیل اخیر به طور گسترده آسیب دیده اند به طور ویژه مورد حمایت بانک مسکن قرار گرفته اند. به عنوان مثال به شهر آق قلا در استان گلستان که با آسیب گسترده رو به رو شده بود طی دو ماه ابتدایی سال جاری معادل ۲۱۳ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه پرداخت شده است.

به گفته وی شعب بانک مسکن در هشت استان سیل زده کشور آمادگی دارند تا به متقاضیانی که از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی می شوند در کوتاه ترین زمان ممکن تسهیلات پیش بینی شده را پرداخت کند.

وی به انواع تسهیلات پیش بینی شده برای حمایت از هموطنان سیل زده اشاره کرد و گفت: در سبد تسهیلاتی ویژه هموطنان سیل زده چهار نوع تسهیلات شامل تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۴۰ میلیون تومان، تسهیلات مسکن شهری تا سقف ۵۰ میلیون تومان، تسهیلات تعمیرات مسکن با رقمی معادل ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات معیشتی که با سقف شناور پیش بینی شده است.

ایزدی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات پرداخت شده به آسیب دیدگان حادثه سیل اخیر تک رقمی خواهد بود، عنوان کرد: نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی معادل ۴ درصد و نرخ سود تسهیلات مسکن شهری معادل ۵ درصد است.