شناسهٔ خبر: 68504 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

توزیع سهمیه لاستیک و روغن موتور ۱۰ استان در پایانه بندر امام خمینی(ه)/ طرح تشویقی در ازای حمل بار از بندر امام (ره) در حال اجرا است

غلامحسين دغاغله نمایندگان ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ،کرمان،همدان، یزد، فارس، لرستان، خراسان رضوی برای توزیع سهمیه لاستیک و روغن بین رانندگان در پایانه بندر امام خمینی(ره) مستقر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله  مدیر کل دفتر حمل‌ونقل کالای اين سازمان در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ،کرمان،همدان، یزد، فارس، لرستان، خراسان رضوی در پایانه بندر امام خمینی(ره)  برگزار شد، عنوان کرد: بر این اساس مقرر است نمایندگان ادارات راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سراسر کشور به منظور ترغیب رانندگان بومی خود و توزیع سهمیه لاستیک و روغن بین رانندگان در بندر امام خمینی(ره) مستقر شوند و اولویت حمل بار از مبدا بندر امام خمینی(ره) با حمل کالاهای اساسی است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا افزود:  با توجه به فراخوان ۱۰ استان و استقرار نمایندگان حمل‌و‌نقل کالا متشکل از معاونان و روسای ادارات حمل‌و‌نقل کالای استان‌ها، مقرر شد اعزام ناوگان فله بر با اولویت مبدا بندر امام در دستور کار ادارات قرار گیرد.

وی افزود‌: هر استان با اتخاذ تدابیر لازم، با همکاری شرکت های حمل‌ونقل خود از ناوگان ملکی استفاده کرده و این ناوگان را به منظور حمل و بارگیری کالاهای اساسی شامل شکر، ذرت، سویا، کنجاله، کود شیمیایی، دان چین و انواع خوراک دام که اولویت حمل محسوب می شوند را به کار خواهند گرفت که به سمت بندرامام خمینی(ره) هدایت می شوند و در این زمینه هر شرکت باید حداقل دو دستگاه از ناوگان ملکی خود را به صورت هفتگی به سمت بندر امام خمینی (ره) اعزام کند.

دغاغله تأکید کرد: در حال حاضر  طرح تشویقی توزیع لاستیک و توزیع روغن به ازای حمل بار از بندر امام خمینی(ره) در بندر امام در حال انجام است. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده است جلسات کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل در استان ها به منظور رسیدگی به تخلفات احتمالی در این خصوص برگزار شود.