شناسهٔ خبر: 68507 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن:

راه آهن هرمزگان توسعه می یابد

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن در جلسه شورای اداری راه آهن هرمزگان گفت: راه آهن هرمزگان یکی از مهم‌ترین راه آهن کشور است و تلاش می‌شود این استان از همه نظر توسعه یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن هرمزگان، مدیرعامل راه آهن کشور گفت: هرمزگان و راه آهن هرمزگان یکی از مهمترین راه آهن های کشور است و تلاش می شود این استان از همه نظر توسعه یابد.

سعید رسولی در جلسه شورای اداری راه آهن هرمزگان اظهار داشت: اراده شرکت راه آهن ج.ا.ا برای ارتقائ راه آهن استان هرمزگان بسیار جدی است و این کار انجام می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی که در امسال برگزار شد دستاوردهای بسیار خوبی داشت که در آن از چند دستاورد داخلی رونمایی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: تولید لکوموتیو، تولید سوزن برای نخستین بار در کشور و تولید قطعات واگن از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه صنعت حمل و نقل بود.

 رسولی بیان کرد: در صنعت حمل و نقل ثابت کرده ایم که هرجا نیاز بوده روی پای خود ایستاده ایم و اکنون با وجود این تحریمها فرصت افتخار آفرینی برای راه آهن بوجود آمده و از آن در حال استفاده هستیم.

 وی گفت: از نظر مسافری در امسال رشد قابل توجهی داشته ایم و توانسته ایم به وعده خود برای جابجایی مسافر در نوروز عمل کنیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جابجایی بار نیز عنوان کرد: استان هرمزگان از نظر جابجایی بار در سطح کشور در حال رکوردزنی است و این کار با قدرت ادامه پیدا می کند .

رسولی خاطرنشان کرد: راه آهن به خاطر وظیفه ذاتی که دارد باید در زمینه حفظ جان مسافر و جابجایی ها همیشه در اولویت قرار داشته باشد.

وی در خصوص استخدام ها در راه آهن گفت: جذب نیرو در همه سطوح در راه آهن متوقف شده است تا در ضوابط موجود بازنگری های لازم صورت پذیرد و سپس اجرایی خواهد شد و در بحث استخدام ها نیز شایسته سالاری در اولویت قرار دارد.

 مدیرعامل شرکت راه آهن کشور درباره توسعه در راه آهن نیز بیان داشت: راه آهن یکی از جاهایی است که هر چه بیشتر توسعه یابد می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار شود به همین دلیل استفاده از تولیدات داخلی به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار راه آهن قرار گرفته است.

رسولی ابراز داشت: در راه آهن، انواع نیروها با تخصص های مختلفی وجود دارد که ما این سرمایه ها را ارج می نهیم به همین دلیل ما نگاهمان به نیروهای داخلی است و تلاش می کنیم تا با همدلی در راه آهن بتوانیم روزهای خوبی را رقم بزنیم.

در ادامه ،بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور به همراه معاونین ،مدیر کل بنادر و دریانوردی استان وهیات همراه و مدیرکل راه آهن هرمزگان ازمبادی تخلیه و بارگیری  بندرشهید رجایی و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی ، ،سعید رسولی  در خصوص اهداف این سفر گفت: در بازدید از بندر شهیدرجایی،اتصال این بندر برای انتقال بار به شبکه ریلی سراسری مهم است و برنامه ماست تا با کاهش تعرفه ها و کوتاه کردن مسیر ریلی، ترانزیت بار را در مسیر هرمزگان افزایش دهیم.

برچسب‌ها: