شناسهٔ خبر: 68540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به صورت آزمايشي

سامانه جامع واگذاری املاک در شهر جدید گلبهار خراسان رضوي رونمایی شد

جلسه مسکن گلبهار با حضور اکبری عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید سامانه جامع واگذاری املاک به صورت آزمايشي (پایلوت) در شرکت عمران شهر جدید گلبهار رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، در این جلسه صادق اکبری با اشاره به اینکه مهمترین عامل در توسعه هر شهری وجود زمین قابل استفاده، اطلاع از کیفیت اراضی و فرآیندهای کاری روان و شفاف است، گفت: شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان متولی و راهبر اصلی سیاستهای توسعۀ شهرهای جدید، برنامه ریزی لازم را در جهت رصد سیستماتیک وضع موجود اراضی و املاک در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تهیۀ این سامانه ابتدا شناخت کاملی از فرآیند کار و اطلاعات مورد نیاز هر بخش بدست آمده است که پس از تهیۀ نسخۀ اول نرم­افزار، جلساتی برای اظهارنظر همکاران مرتبط با موضوع در شرکتهای تابعه برگزار گردید که بر اساس نتایج حاصله و در طی چندین نوبت متوالی، اصلاحات لازم در سامانه انجام و هم­اکنون اجرای عملیاتی سامانه در شهر جدید گبهار آغاز شد.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل در خصوص ۶ چالش عمده اقتصادی کشور، یکی از این مقوله ها را فضای کسب و کار دانست و افزود: متاسفانه ایران براساس ارزیابی انجام شده توسط بانک جهانی از شاخص مناسبی برخوردار نبوده، لذا با هدف بهبود و روان تر شدن کسب و کار برای سرمایه گذاران ، شرکت عمران شهرهای جدید اقدام به طراحی سامانه های جامع دراین خصوص نموده است.

وی اذعان کرد: سامانه جامع املاک که امروز راه اندازی خواهد شد، به نقطه ای خواهد رسید که هدف گذاری شرکت را تا پایان شهریور ماه برای بارگزاری این سیستم در سایر شهرهای جدید ارتقا بخشیده به گونه ای که سرمایه گذار با خیال راحت مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کند.

اکبری اجرای طرح سامانه جامع واگذاری املاک را بخشی از پروژه معماری سازمانی وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: این سامانه قابلیت اشراف اطلاعاتی در دارایی و املاک ، شفاف سازی ، مستند سازی ، دسترسی سریع ، جلوگیری از تضاد و تعارض در واگذاری املاک و همچنین امکان گزارش گیری و ارائه گزارش عملکرد جامع را خواهد داشت.

شایان ذکر است در این سامانه با احراز هویت هر کاربر، کلیۀ عملیات یک پرونده که قبلاً بصورت دستی و کاغذی انجام می­شده، در سامانه ثبت شده و بجای انتقال فیزیکی آنها، با تأیید فعالیت تعریف شده توسط کاربر، پرونده بطور خودکار به مرحلۀ بعدی هدایت می­شود. بدیهی است هرآنچه که به عنوان سند کاغذی وجود دارد، در سامانه ثبت خواهد شد.

این گونه نرم­افزارها با دیدگاه فرآیند محور و بر اساس انتقال فعالیتها تحت کارتابل مسئولین امور، علاوه بر ساماندهی و اصلاح فرآیندها، به نتایج قابل توجهی منجر خواهند شد که از آن جمله تکمیل اطلاعات بانک زمین و مستغلات و استخراج گزارش­های مدیریتی از امور است.