شناسهٔ خبر: 68545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازي در خراسان رضوي مطرح كرد

آمادگي وزارت راه وشهرسازي براي دريافت پيشنهاد هاي طرح‌هاي ساخت مسكن

حسینی با سازندگان معاون وزير راه و شهرسازي در نشست هم‌انديشي با سازندگان و انبوه سازان مسكن و ساختمان استان خراسان رضوي از مهندسان و انبوه‌سازان ساختمان خواست پيشنهادات و طرح هاي خود در زمينه ساخت مسكن و رفع مشكلات احتمالي را ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، مازيار حسيني در اين نشست كه در محل سالن اجتماعات اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي و با حضور جمعي از سازندگان و انبوه سازان، نمايندگان تعاوني هاي مسكن  و جمعي از مسوولان استان برگزار شد با بيان اينكه براي عملياتي شدن  برنامه ششم توسعه در زمينه تامين مسكن لازم است دولت وبخش خصوصي با مشارکت هم اقدام کنند، گفت: سياستگذاري انبساطي در حوزه زمين و ساير تسهيلات مي تواند به ساخت و ساز مسكن رونق دهد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اينكه بخش عمده قيمت مسکن به زمين باز مي گردد و مبنا  اين است که ما بتوانيم زمين را براي بخش خصوصي فراهم کنيم که در اين جهت مي توانيم هم از زمين هاي دولتي استفاده کنيم و هم هر جا زمين دولتي نيست از طريق توسعه منطقي شهرها آن را دنبال کنيم، گفت: زمين به نرخ کارشناسي منطقي در اختيار انبوه سازان و بخش خصوصي قرار مي گيرد.

وي گفت: ساخت و تکميل ۱ ميليون تا ۱ ميليون و ۱۰۰ هزار واحد مسكوني در كشور شروع شده و با واگذاري حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملي و ۲۰۰ هزار مسکن روستايي تکميل خواهد شد.

معاون مسكن و ساختمان وزارت راه وشهرسازي درباره جزئيات طرح هم گفت: بحث، بحث مشارکت است، زمين را دولت مي آورد و سرمايه را بخش خصوصي و قرارداد طبق سهم مشارکت دو طرف بسته مي شود و در اين راه از همه ظرفيت هاي قانوني براي تسهيل کار استفاده مي کنيم؛ اما کار غير قانوني و خلاف مقررات نمي کنيم و هر جا هم که ظرفيت قانوني وجود دارد اما از آن استفاده نمي شود به ما منعکس کنند تا جهت حل آن اقدام شود.

وي از جامعه مهندسي و انبوه سازان كشور خواست پيشنهادات و طرح هاي منصفانه خود در زمينه ساخت و عرضه مسكن و رفع مشكلات احتمالي قانون را جهت اجرايي شدن به ايشان و معاونت هاي زيرمجموعه در وزارتخانه و نيز مديران كل راه و شهرسازي استان ها منعكس كنند.

گفتني است در اين جلسه حاضرين در خصوص مسائل و مشكلات بخش مسكن و نيز راهكارهاي بهبود وضعيت مسكن هم انديشي و تبادل نظر كردند .