شناسهٔ خبر: 68568 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه‌ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی ابلاغ شد؛

اصلاح حریم شهر سردرود در آذربایجان‌شرقی

فرزانه صادق مالواجرد فرزانه صادق‌مالواجرد در نامه‌ای به پورمحمد استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصلاح حریم شهر سردرود را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به پورمحمدی استاندار و رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی مصوبه شورا را در خصوص اصلاح حریم شهر سر درود ابلاغ کرد.

در این مصوبه آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۹۸ با توجه به رای شماره ۱۹۷۸ دوم بهمن ۹۷ هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بند ۹ مصوبه مورخ ۲۴ آبان ۹۵ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مربوط به طرح جامع شهر تبریز، موضوع حریم شهر سردرود را مورد بررسی قرار داد و ضمن تاکید مجدد بر ضرورت اعمال مدیریت یکپارچه در حریم کلانشهر تبریز، مقرر کرد که حریم شهر سردرود حداکثر به اندازه یک برابر محدوده مصوب شهر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و با هماهنگی استانداری آذربایجان شرقی تعیین و مطابق دستورالعمل مصوب ۱۸ بهمن ۹۵ شورای‌عالی شهرسازی و معماری، پهنه‌بندی و در قالب اصلاح سند حریم طرح جامع شهر سردرود ابلاغ شود.

در ادامه این مصوبه می خوانیم: با عنایت به ابطال بند ۹ مصوبه صدرالاشاره موضوع الحاق شهر سردرود به محدوده شهر تبریز منتفی بوده و اسناد طرح جامع مصوب ۱۴ اردیبهشت ۹۴ شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغی طی نامه شماره ۵۶۳۷۰ / ۳۰۰ هفتم دیماه ۹۴ در محدوده و حریم اصلاحی ملاک عمل خواهد بود. تبعا حریم شهر باسمنج نیز با همین رویکرد در طرح جامع آن که در حال گذراندن مراحل تصویب است، تعیین تکلیف خواهد شد.