شناسهٔ خبر: 68573 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی اعلام شد؛

ابلاغ مصوبه شورا در خصوص طرح تفصیلی تهران به شهردار، استاندار و شورای شهر تهران/اصلاح مجلد ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تهران ظرف یکماه توسط شهرداری

فرزانه صادق مال واجرد فرزانه صادق‌مالواجرد مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را در خصوص طرح تفصیلی تهران به شهردار، استاندار و رییس شورای اسلامی شهر تهران، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به حناچی شهردار تهران، محسنی بندپی استاندار و رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و همچنین هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران مصوبه شورا را در خصوص طرح تفصیلی تهران، ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۳۰ اردیبهشت ۹۸ خود، پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر تجدیدنظر در برخی مفاد مصوبات قبیل شورای عالی در ارتباط با اصلاح ضوابط و مقررات طرح تفصیلی در انطباق با طرح جامع شهر تهران را مورد بررسی قرار داد و به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد:

۱. شهرداری تهران با بررسی دقیق نسبت به اصلاح پهنه‌های R۱۱۱، R۱۱۲، R۱۲۱ که به موجب بندهای ۱ و ۲ مصوبه مورخ ۴ اردیبهشت ۹۱ در طرح تفصیلی تغییر یافته اند و فاقد حقوق مکتسبه هستند، اقدام نماید.

در بند ۲ این مصوبه می خوانیم: تمامی عرصه های زیرپهنه G۳۲۲ صرفا به ایجاد فضای سبز اختصاص داشته و احداث بنا فقط جهت جایگاه سوخت با رعایت الزامات زیست محیطی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و با اخذ مصوبه موردی از کمیسیون ماده ۵ شهر تهران، مجاز خواهد بود.

در بند ۳ آمده است: به منظور ایجاد زمینه تشویق جهت نوسازی بافت های هدف بازآفرینی شهری (بافت های فرسوده) احداث پارکنیگ مزاحم در پهنه های مسکونی R به صورت یک به یک (فقط مزاحم یک واحد) در محدوده های هدف (فرسوده) مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مجاز است.

در بند ۴ نیز آمده است: سایر بندها مطابق صورتجلسه مورخ ۱۱ اردیبهشت ۹۸ کمیته نفی شورای عالی موردتایید قرار گرفت.

در پایان  مصوبه تاکید شده است: مقرر شد شهرداری تهران مجلد ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تهران را با لحاظ مصوبه فعلی و سایر مصوبات قبلی شورای‌عالی حداکثر ظرف مدت یکماه اصلاح و پس از تایید دبیرخانه شورای عالی به کلیه مناطق شهرداری ابلاغ نماید.