شناسهٔ خبر: 68578 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعلام نتایج مسابقه طراحی حاشیه رودخانه زرجوب

علی نیا در راستای احیاء وبازآفرینی رودخانه زرجوب مسابقه طراحی حاشیه رودخانه زرجوب برگزار ونتایج آن اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان , علی نیا مدیر مسکن وساختمان راه وشهرسازی گیلان گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران بنا به ماموریتی که در راستای بازآفرینی شهرهای کشور برعهده داشته است تلاش کرده که پس از بررسی باید و نبایدهای این حوزه و تدوین دستورالعمل ها وضوابط مورد نیاز موضوع، بازآفرینی برخی رودخانه های کشور ازجمله  رودخانه زرجوب را در برنامه عملیاتی خود قرار دهد که در گام نخست پروژه بازآفرینی رودخانه زرجوب به عنوان اولین اقدام میان حوزه ای و با همکاری همه دستگاه های مرتبط با این موضوع در قالب مسابقه طراحی حاشیه زرجوب در دستورکار قرار گرفت.

مدیر مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی گیلان هدف از برگزاری این مسابقه را استفاده از توان تخصصی بخش خصوصی برای احیا رودخانه زرجوب برشمرد وافزود: به دنبال این هستیم که به واسطه ایجاد فضاهای مناسب برای شهروندان، تامین مسیر پیاده و دوچرخه، حضور ساکنین در تمام اوقات روز و شب را افزایش داده و نقاطی را به صورت پایلوت در نظر بگیریم که با کمک شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان بتوانیم در کنار رودخانه محیط مناسبی برای شهروندان فراهم نماییم.

مدیر مسکن وساختمان راه وشهرسازی گیلان تصریح کرد :در همین راستا مسابقه "طراحی حاشیه  رودخانه زرجوب " حد فاصل پل بوسار تا پل زرجوب طرح وبرگزارگردید که پس از بررسی آثار واصله و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع، برگزیدگان مسابقه با توجه به معیارهای عمومی واختصاصی مندرج در برنامه  مسابقه  اعلام شد.

وی افزود: براساس نتایج حاصله، مهندسین مشاور نگین شهر آینده رتبه اول، تیم طراحی به سرپرستی نعیم نوروزی فخشامی رتبه دوم و تیم طراحی به سرپرستی مسعود قادریان رتبه سوم را کسب کردند.

وی با ابراز امیدواری خاطر نشان کرد:امید است با اقدام مشترکی که با طراحی مسابقه زرجوب آغاز شد، این رودخانه احیا و کناره های آن نیز بازآفرینی گردیده و پهنه پیرامونی آن به یکی از شاخص ترین و سرزنده ترین حوزه های رشت تبدیل شود.

گفتنی است رودخانه زرجوب به طول ۱۳.۵ کیلومتر از میان شهر رشت عبور کرده و در شرایط کنونی وجود ۵۶ ورودی فاضلاب سنتی در طول این رودخانه، آن را به یکی از آلوده ترین رودخانه های کشور و جهان تبدیل کرده است.