شناسهٔ خبر: 68584 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفت:

افتتاح چند پروژه فرودگاهی در اصفهان/استقبال شرکت فرودگاه‌ها از حضور سرمايه‌گذاران در پروژه های ملی

اپرون فرودگاه اصفهان جايگاه تشريفات اختصاصی (CIP) و تصفيه خانه فاضلاب فرودگاه اصفهان با حضور مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و هيات همراه، نمايندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و معاون استانداری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان اصفهان، صبح امروز(۲۹ خرداد) پروژه جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان كه مرداد سال ۱۳۹۶ كلنگ زنی شده بود پس از گذشت كمتر از دو سال و با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۶۶۰ مترمربع با حضور مدیران ارشد شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مقامات استانی افتتاح رسمی شد.

علاوه بر این، پروژه تصفیه خانه فرودگاه از دیگر طرح های زیرساختی مهم  فرودگاه اصفهان نیز افتتاح شد. این پروژه در سال ۱۳۹۴ طرح و با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در زمینی به مساحت ۶۲۴۰ مترمربع با ظرفیت متوسط ۶۳۰ مترمكعب در روز احداث شد.

گفتنی است؛ این طرح  تاثیر به سزایی در عوامل زیست محیطی و بهره وری سبز داشته و در نهایت درجه كیفیت آب خروجی آن با توجه به استانداردهای موجود مناسب برای آبیاری فضای سبز بوده و در جهت بهره برداری آن برنامه ریزی شده است.

در مراسم افتتاح جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه اصفهان، سیاوش امیرمكری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، با ابراز خرسندی از اجرای این طرح گفت: ما از سرمایه گذارانی كه در پروژه های ملی فرودگاهی مشاركت می کنند، استقبال می كنیم.

مدیركل فرودگاه های استان اصفهان نیز ضمن تشكر از مدیریت و كارشناسان اداره كل عمران و توسعه فرودگاه ها گفت: اصفهان از نظر گردشگری و داشتن صنایع،‌ مراكز علمی و نیز مراكز درمانی از استان های مهم كشور است و احداث جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه نقش بسزایی در رونق  كسب و كار این استان خواهد داشت.