شناسهٔ خبر: 68585 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد:

ضرورت توسعه هرچه بيش‌تر فرودگاه اصفهان/ افتتاح ترمينال خارجی فرودگاه اصفهان تا پايان امسال

سیاوش امیرمکری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در بهره‌برداری و بازدید از پروژه‌های در دست اجرای فرودگاه اصفهان بر توسعه هرچه بیشتر این فرودگاه با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی این استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جریان افتتاح سه پروژه فرودگاهی و بازدید از بخش های مختلف و نیز طرح های در دست اجرای فرودگاه اصفهان گفت: توسعه اپرون و ترمینال خارجی از پروژه های در دست اجرای فرودگاه است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند و شاهد افزایش دوبرابری ظرفیت پذیرش هواپیما و مسافر باشیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه امروز CIP فرودگاه اصفهان به بهره برداری رسید، گفت: با توجه به تقاضاهای موجود و شرایط شهر اصفهان باید فرودگاه توسعه پیدا کند. توسعه بخش ایرساید فرودگاه در حال پیگیری است و در حوزه ترمینالی ساخت ترمینال خارجی را انجام می دهیم.

وی با ابراز خرسندی از همکاری تیم منسجم فعال در فرودگاه اصفهان اظهار امیدواری کرد: سطح خدمت رسانی و ایمنی فرودگاه ارتقا یابد.

گفتنی است؛ افتتاح پروژه های جایگاه تشریفات اختصاصی CIP، تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۶۳۰ مترمکعب در روز با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال، سالن آمادگی جسمانی ایستگاه آتش نشانی و مولدهای جدید تامین برق اضطراری با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال و نیز بازدید از مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی، برج مراقبت و تکنیکال بلاک، پروژه توسعه ترمینال پروازهای خارجی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال با پیشرفت ۷۰ درصدی، ساختمان حراست و مرکز پایش تصویری (CCTV)، توسعه پارکینگ هواپیما با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال با ۴۰ درصد پیشرفت و موتورخانه تاسیسات شماره دو با پیشرفت ۹۰ درصد و همچنین حضور در جلسه شورای اداری از برنامه های سفر یک روزه امیرمکری به اصفهان بود.