شناسهٔ خبر: 68592 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل پروژه های زیرساختی بندر چابهار/ بندر چابهار؛ نقطه عطف بنادر منطقه است

جلسه معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار نقطه عطف بنادر منطقه است.با توجه به اهمیت و نقش حیاتی و‌ موثر بندر چابهار به خصوص در شرایط حاضر کشور انتظار می رود عملیات اجرایی و تکمیل پروژه های زیرساختی با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله یار در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ، افزود: با توجه به اهمیت و نقش حیاتی و‌ موثر بندر چابهار به خصوص در شرایط حاضر کشور انتظار می رود عملیات اجرایی و تکمیل پروژه های زیرساختی با سرعت بیشتری دنبال شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست خواستار پیگیری های لازم برای تامین روشنایی،کابل کشی، نصب تابلو و راه اندازی هر چه سریع تر تجهیزات و تکمیل عملیات باقیمانده اتمام فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی و همچنین تکمیل عملیات لایروبی آن تا پایان سال جاری شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت های بندر شهید بهشتی، اتمام زیرساخت های کانتینر یخچالی است که انتظار می رود تا پایان تیرماه امسال شاهد وجود این کانتینرها باشیم. 

اله یار در ادامه در کارگروه بررسی طرح جامع بندر شهید بهشتی حضور پیدا کرد که در این نشست با توجه به نیاز جدی بندر شهید بهشتی به سیلوی غلات، مقرر شد با بررسی های کارشناسی، بهترین مکان به منظور جانمایی آن صورت پذیرفته و با توجه به درخواست های سرمایه گذاران عملیات ساخت آن توسط بخش خصوصی آغاز شود.

گفتنی است معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در رأس هیأتی از مدیران کل ستادی در سفر دو روزه از زیرساخت ها، تجهیزات، ساختمان های عملیاتی و جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، فرآیند جمع آوری اسکله های نصب سریع و روند اجرای پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی و تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.