شناسهٔ خبر: 68610 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان:

لزوم بهره گیری از فرایندهای قانونی بابت خروج سریع شناورها از بندر/ امکان تخلیه ۲۴ ساعته بار با اخذ تعهد از صاحبان شناورها

بازدید بهروز آقایی گفت: فرآیندهای قانونی در راستای خروج سریع شناورها باید مورد استفاده قرار گیرد، تسریع در عملیات تخلیه یکی از راه‌های جلوگیری از بروز حادثه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در بازدیدی که حدود ۳ ساعت به طول انجامید به همراه معاونان و جمعی از روسای مرتبط ادارات بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مسائل و مشکلات شناورهای سنتی این دو بندر را مورد بررسی قرار داد.

بهروز آقایی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در این بازدید تاکید ویژه ای بر بررسی میزان بار،‌مدارک شناورها و همچنین ایمنی فیزیکی و توانایی شناورها جهت خروج سریع از بندر صورت گرفت. در همین رابطه خواسته ما از مدیران بنادر این بود که فرایند لازم برای حل امور مربوط به شناورها صورت بگیرد و از فرآیندهای قانونی در راستای خروج سریع شناورها بهره برده شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تاکید آمادگی همیشگی شناورها، تیم های عملیاتی و حضور افراد مطلع در جهت کاهش ریسک در شرایط بحران، گفت: باید با ارائه راهکار، موضوعات مرتبط با شناورهای صنعتی پیگیری و رفع شود. به همین خاطر به منظور رعایت الزامات ایمنی و به حداقل رساندن آسیب ها و خطرات احتمالی از پذیرش غیرایمن شناورها به طور جد باید خودداری شود.

آقایی با اشاره به تسریع در عملیات تخلیه شناورها به عنوان یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از بروز حادثه اظهار داشت: با اخذ تعهد و مسئولیت صاحبان شناورها، آمادگی برای اختصاص محوطه ای برای تخلیه بار شناورها بصورت ۲۴ ساعته‌ وجود دارد.