شناسهٔ خبر: 68611 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه مرکزی راه آهن همدان مطرح کرد؛

حمل و نقل ترکیبی با همجواری فرودگاه، پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن در همدان ایجاد می‌شود/ لزوم باز مهندسی ایستگاه مرکزی راه آهن همدان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از ایستگاه مرکزی راه آهن همدان گفت: هماهنگی‌های لازم برای انتقال بار غلات، سوخت، معادن، صنایع و فولاد از طریق ریل برای اقتصادی کردن راه آهن همدان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جریان سفر به استان همدان از ایستگاه در دست ساخت که در خارج شهر همدان واقع شده، بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این ایستگاه راه آهن در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از اتصال همدان به شبکه ریلی کشور اظهار داشت:‌خوشبختانه مردم این استان از فرصت سفر با قطار بهره‌مند هستند.

وی افزود: نکته مهم بهینه کردن تصمیمات و ارائه آنها به بهترین کیفیت ممکن است.

اسلامی با بیان این که باید ایستگاه مرکزی همدان باز مهندسی شود، تاکید کرد: ‌باید ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر قرار گیرد که تصمیمات آن اتخاذ شده و قرارداد پروژه احداث طرح منعقد شده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: حمل و نقل ترکیبی مسافر به واسطه همجواری فرودگاه، پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن در همدان به وجود خواهد آمد.

اسلامی با اشاره به سایر پروژه‌های ریلی استان همدان بیان داشت: خط اتصال همدان به ملایر در دست پیگیری قرار دارد که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود. همچنین پروژه اتصال راه آهن همدان به سنندج در دست اجرا قرار دارد که امیدواریم با توجه به محدودیت‌های مالی بتوانیم حمل و نقل همدان را در قالب شبکه دنبال کنیم و شاهد برخورداری مردم این استان از سیر و حرکت در راه آهن باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری اقتصادی کردن راه آهن همدان خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال بار غلات، سوخت، معادن، صنایع و فولاد برای انتقال بر روی ریل انجام شده و امیدواریم با این دست اقدامات شاهد اقتصادی شدن راه آهن باشیم.

اسلامی افزود: تا پیش از ساخته شدن ایستگاه مسافری داخل شهر، مردم همدان از ایستگاه مرکزی قطار و حمل و نقل ریلی برای سفرهای مختلف استفاده کنند.