شناسهٔ خبر: 68623 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری سازمان بنادر:

دولت برای کاهش مدت ماندگاری محموله‌های کالای اساسی بی وقفه تلاش می‌کند / ضرورت چابک‌سازی فرآیند خروج کالا از بنادر کشور

حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چابک‌سازی فرآیندهای خروج کالا و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه با در نظرگیری شرایط ویژه کشور از جمله راهکارهایی است که می‌تواند تأثیر مثبتی در تسریع و تسهیل خروج کالا ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی حسن زاده در نشست بررسی فرآیند ترخیص کالا از بندر امام خمینی(ره) با تأکید بر لزوم کاهش  هزینه های مازاد که بر اثر برخی ناهماهنگی‌ها و مشکلات در فرآیند خروج کالا ایجاد می‌شود، اظهار داشت: لازم است همه نیروهای اثرگذار در فرآیند ورود، بازرسی، کنترل کیفی، خروج و حمل کالا در تمامی بخش ها نقاط آسیب زا و مشکل دار را شناسایی کرده و از بروز هزینه های بیشتر و افزایش قیمت نهایی برای مصرف کننده جلوگیری کنند تا کالاهای اساسی با هزینه کمتری به دست هموطنان برسد.

وی  خاطرنشان کرد: توزیع متناسب ورود محموله های کالای اساسی در کشور، بهره گیری  بهینه و مطلوب از ظرفیت های دریایی و بندری، تجمیع مراکز نمونه برداری دستگاه های مختلف در یک نقطه، کاهش مدت زمان فرآیند نمونه برداری، واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری به نیروهای واجد صلاحیت مقیم در بندر، بهره گیری از ابزارهای تشویقی جهت جذب و بهره گیری حداکثری از ناوگان جاده ای و فعال‌سازی دیگر بخش های ظرفیت های حمل و نقل از جمله پیشنهادها برای تسریع خروج کالا از بنادر است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: دولت برای کاهش مدت ماندگاری محموله های کالاهای اساسی تلاش بی وقفه می کند.

حسن زاده گفت: چابک سازی فرآیند های خروج کالا و هم افزایی دستگاه های ذیربط با لحاظ کردن شرایط ویژه کشور از جمله راهکارهایی است که می تواند تأثیر مثبتی در تسریع و تسهیل خروج کالا ایجاد کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با تصویب پیشنهادها در سطوح و مراجع بالاتر دستگاه های ذی‌ربط و با استفاده از اختیارات مدیران ارشد در آن دستگاه‌ها، به زودی شاهد بهبود فرآیند خروج کالا خواهیم بود.