شناسهٔ خبر: 68687 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

هفته پر کار وارسی پروازی در فرودگاه‎های کشور

فلایت چک در هفته گذشته فرودگاه های مهرآباد، زنجان، اروميه، خوی و ماکو شاهد اجرای عمليات وارسی پروازی (Flight Check) بودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در این عملیات‎ها که توسط کارشناسان مرکز وارسی پرواز با همکاری متخصصان ارتباطات و ناوبری هوایی، مراقبت پرواز و تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی این فرودگاه‎های اجرا شده است، سه‎شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، سامانه‎های چراغ‎های اپروچ (Approach lighting  system) فرودگاه مهرآباد و همچنین سامانه  VOR/DME فرودگاه زنجان با موفقیت انجام شد.

چهارشنبه ۲۹ خرداد، نیز عملیات وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه ارومیه، مسیر پروازی UL۲۲۳ از فرودگاه ارومیه برای بررسیNOISE در فرکانس ۱۱۹.۳MHZ  و همچنین میزان ارتفاع مناسب مسیر پروازی UL۸۵۲  میان نقطه ورودی TESVA  و فرودگاه ارومیه به طور موفق مورد وارسی پروازی قرار گرفتند.

در ادامه این روند پنجشنبه ۳۰ خرداد، عملیات وارسی پروازی سامانه DVOR/DME  فرودگاه ماکو با تایید صحت عملکرد آن و همچنین وارسی مسیر پروازی جدید حد فاصل نقطه ورودی AGINA  به سمت TBZ انجام شد و در ادامه آن سامانه VOR/DME فرودگاه خوی نیز با موفقیت وارسی پروازی شد.