شناسهٔ خبر: 68689 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پيام تبريک اميرمکری به مناسبت سالروز تاسيس شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران

سیاوش امیرمکری رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در پيامی سالروز تاسيس این شرکت را تبريک گفت و تاکيد کرد: تاسيس شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران، نقطه عطف صنعت حمل و نقل هوايی ايران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در این پیام آورده است: «صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی و فرهنگی در طول عمر پر ثمر خود در ایران از فراز و نشیب‎های زیادی عبور کرده است و در مقاطع حساس و مهم با ارائه خدماتی منحصر به فرد برای کمک به هموطنان خود نقش‎آفرینی کرده است.

اوج شکوفایی این صنعت را می‎توان در سال‎های پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی دانست. دوره ای که عطش عمومی برای توسعه عادلانه مناطق مختلف کشور به اوج رسیده و تقاضای زیادی برای توسعه و افزایش فرودگاه‎ها و خدمات حمل و نقل هوایی به وجود آمده بود.

موج عظیم درخواست به حق مردم و نیاز به افزایش ظرفیت‎ها برای پاسخگویی به آن، می‎طلبید که با تغییر ساختاری، فضا برای ارائه هرچه بهتر و تخصصی‎تر خدمات فرودگاهی و خدمات هوانوردی بازتر شود و همین احساس نیاز در اواخر دهه ۶۰، منجر به فراهم شدن زمینه‎های لازم برای تاسیس یک شرکت دولتی و زمینه‎های کامل انتقال وظایف فرودگاهی و ناوبری هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری به آن، در سال‎های بعد و تحت عنوان شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران شد.

به واقع تاسیس شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، نقطه عطف صنعت حمل و نقل هوایی ایران است؛ چراکه ظرفیت‎های لازم برای افزایش تجهیزات و جذب نیروهای انسانی متخصص و کارآمد بیش از پیش فراهم شد و در عمر ۲۸ ساله خود در مقاطع حساسی همچون تحریم نقش‎آفرینی کرده و برگ‎های زرینی را بر تارک افتخارات خود به ثبت رساند.

اما این حضور تاریخ‎ساز هرگز و هرگز شکل نمی‎گرفت مگر به پشتوانه دانش و تجربه پیشینیان و حضور مردان و زنانی متخصص، توانمند، دلسوز و مسئولیت‎پذیر.

اینجانب بیست و هشتمین سالروز تاسیس شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران را ارج می‎نهم و از پروردگار توانا می‎خواهم برای یکایک‎مان توفیق و لذت خدمت به مردم بزرگوار ایران را تداوم بخشد.»