شناسهٔ خبر: 68700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بررسي از وضعيت محورهاي ارتباطي صورت پذيرفت؛

بازديد نماینده مجلس شورای اسلامی از راه‌هاي ارتباطي شرق مازندران

طور محمد علی شاعری نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی برای بررسي وضعيت محورهاي ارتباطي شرق استان همراه با سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از فعالیت‌های راهسازی و پروژه‌های در دست اجرای حوزه راه و شهرسازی با هدف بررسی از وضعیت موجود آنها بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره ‌کل راه و شهرسازی استان مازندران ، شاعری در این بازدید ضمن اعلام رضایت نسبی از عملیات اجرایی پروژه‌های در دست اقدام در حوزه راه و شهرسازی در شرق استان عنوان کرد : یکی از راهکارهای برون رفت از محرومیت و حرکت به سوی توسعه پایدار ایجاد زیرساخت های مناسب در بخش حمل و نقل است.

نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی از حمل و نقل جاده ای به عنوان حمل و نقل غالب در استان یاد کرد و افزود : از آنجا که بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل در کشور و استان ما از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد ، می بایست نگاه ویژه ای به این بخش شود .

وی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات موثر و در خور توجهی در جهت توسعه و ارتقاء بخش حمل و نقل در استان انجام و یا در دست اقدام است .

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی ضمن اشاره به پروژه‌های درحال اجرا در شرق استان گفت: وجود منطقه ویژه ی اقتصادی بندر امیرآباد، قابلیت‌های فراوانی ایجاد کرده که با برنامه‌ ریزی و هدایت درست منابع می‌توان از این فرصت ها برای توسعه اقتصادی استان بهره برد.

سهراب طور به پروژه بهشهر ، زاغمرز ، بندر امیرآباد اشاره و تصریح کرد: این پروژه به طول ۳۴ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۲۶ کیلومتر آن در باند شرقی آسفالت و حدود هشت کیلومتر آن در باند شرقی در حال انجام است همچنین دو پل روگذر در این پروژه در دست بررسی و مطالعه است.

 طور و شاعری همچنین از آغاز به‌کار و تجهیز کارگاه پروژ پل روگذر محور بندرامیرآباد به رستمکلا محدوده روستای حسین آباد بازدید کردند.

در این بازدید طور اظهار امیدواری کرد با تلاش شبانه روزی و پیگیری‌های بی وقفه شاعری شاهد پیشرفت پروژه باشیم .

وی افزود: محور حسین آباد توسکلا تعریض یک سمت محور به اتمام رسیده و تعریض ضلع مقابل در دست اجرا است. محور نکا - نیروگاه به سمت انتهای مسیر قطعه دو و سه انجام و قطعه چهار در مرحله ساب‌بیس بوده و ۴/۵ کیلومتر از مسیر باقیمانده که بزودی انجام خواهد شد.

طور خاطر نشان کرد با تکمیل محورهای یاد شده کریدور شمال به جنوب یعنی گلوگاه به سمت دامغان تکمیل و بخش اعظمی از بار بندرامیر اباد از این کریدور هدایت شود .

وی اظهار امیدواری کرد:با اقدامات انجام شده و بهره برداری از پروژه‌های در حال انجام و همچنین اقدامات ایمن‌سازی که در این مسیر انجام شده شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم .