شناسهٔ خبر: 68751 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تخصیص چهار میلیارد ریال برای تاسیس دو ایستگاه‌ هواشناسی در خراسان جنوبی

ایستگاه هواشناسی استاندار خراسان جنوبی محمدرضا معتمدیان، مبلغ چهار میلیارد ریال اعتبار، برای تاسیس ایستگاه‌های هواشناسی اسفدن و آرین شهر از محل اعتبارات شهرستان قاینات در استان خراسان جنوبی به هواشناسی اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواشناسی، علیرضا خندان‌رو، مدیرکل هواشناسی استان از تاسیس دو ایستگاه هواشناسی در شهرهای اسفدن و آرین شهر تا پایان امسال خبر داد و افزود: این دو ایستگاه با مشارکت اداره کل هواشناسی و فرمانداری قاینات احداث خواهند شد.

محمد صادق معتمدیان در بازدید از شهرستان قائنات، مبلغ ۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان، برای تاسیس ایستگاه های هواشناسی در مناطق اسفدن و آرین شهر که دو مرکز مهم کشاورزی و تولید زرشک و زعفران در سطح  استان هستند، اختصاص داد.

استاندار خراسان جنوبی در دومین روز از سفر خود به شهرستان قاینات، تاکید کرد: مصوبات سفرهای شهرستانی برای همه دستگاه های اجرایی به مثابه دستور اداری و برای همه مدیران لازم الاجرا است.

علیرضا خندان رو در جمع مردم اسفدن در محل مسجد جامع این شهر در مورد وظایف و نقش های هواشناسی  و کاربرد آن بخصوص نقش توسعه هواشناسی کاربردی تهک کشاورزی در کاهش خسارات و بلایای جوی پرداخت و کشاورزان منطقه را دعوت به عضویت در سامانه تهک سازمان هواشناسی کشور کرد.