شناسهٔ خبر: 68759 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد یورویی بخش خصوصی داخلی و خارجی

علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به هزینه ۲.۵ میلیارد یورویی احداث ترمینال جدید این مجموعه گفت: این کار با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام خواهد شد.

علی رستمی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث بزرگترین پایانه هوایی ایران در این مجموعه گفت: افتتاح ترمینال سلام در حقیقت این فرصت را ایجاد می کند که مقدمات احداث ترمینال جدید فراهم شود. طراحی ترمینال جدید به مسابقه گذاشته شده تا از ایده‌های بهتری در احداث استفاده کنیم و نتیجه این مسابقه در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از مشخص شدن طرح نهایی ترمینال، بحث سرمایه‌گذاری را پیش خواهیم برد. این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، چه به شکل سرمایه‌گذاری داخلی و چه فاینانس احداث خواهد شد.

 رستمی با بیان اینکه این ترمینال در فاز نخست ۲۵ میلیون نفر در سال ظرفیت خواهد داشت و در مدت پنح سال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: خدمات در این ترمینال کلاس A و در سطح بین‌المللی خواهد بود. این ترمینال به عنوان یک ترمینال مدرن، یک ترمینال هوشمند با سطح خدمات بالا به شمار خواهد رفت.

وی ادامه داد: فاز نهایی این ترمینال که بعد از افتتاح فاز اول پیگیری می شود، ظرفیت جابجایی ۱۱۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.

رستمی به هزینه ۲.۵ میلیارد یورویی احداث ترمینال جدید اشاره کرد و افزود: از دولت محترم درخواست کردیم تدبیرهای مناسبی را برای استفاده این ترمینال از فاینانس اتخاذ کند. با تدبیر مناسب این اتفاق رخ خواهد داد و ما این ترمینال را به صورت مشترک با سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهیم ساخت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به هدفگذاری برای تبدیل فرودگاه امام خمینی (ره) به هاب اول حمل بار و هاب دوم جابه‌جایی مسافر در منطقه گفت: امیدوارم با راه‌اندازی این ترمینال در تمام فازها، بتوانیم به این هدف دست یابیم.

وی ادامه داد: آغاز به کار منطقه آزاد یکی از اقدامات انجام شده برای تبدیل این مجموعه به هاب اول حمل بار در منطقه است. تمام تلاش این است که رونق اقتصادی به زودی در شهر فرودگاهی و منطقه آزاد شکل بگیرد و این اتفاق شروعی برای تبدیل شدن به هاب اول انتقال بار در منطقه باشد.

رستمی با اشاره به برنامه‌‌ریزی برای آغاز پروازهای داخلی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: این اتفاقات با برقراری پروازهای داخلی که شبکه پروازهای این فرودگاه را کامل کرده و ارتباط بین پروازهای داخلی و خارجی را برقرار می‌کند، تکمیل خواهد شد.