شناسهٔ خبر: 68760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد:

جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان تهران قدرتمند می‌شود

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل  راه و شهرسازی استان تهران با حضور معاون وزیر محمد زاده گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مورد کل استان ضمن در نظر گرفته شدن یک طرح جامع، جایگاه دبیرخانه در کمیسیون ماده پنج قدرتمند شد که ازجمله کارهای بزرگ بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد نادر محمد زاده مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید این اداره در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس، معاون عمرانی استانداری تهران و دیگر مدیران این اداره اظهار کرد: در این سه سال همکاران بنده در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران زحمات زیادی کشیدند. با توجه به اینکه تهران به خاطر وجود وزارتخانه کمتر دیده می‌شود، اما این اداره یک اداره کل در استان بزرگ تهران بوده و کوچک‌ترین منطقه آن از ۱۰ استان ما جمعیت بیش‌تری دارد.

وی افزود: فعالیت در حوزه شهرسازی تهران بسیار اهمیت دارد و توانستیم در این مدت یک طرح را برای کل استان در نظر بگیریم که واقعاً کار دشواری بود. در همه شهرها طرح تفصیلی تهیه شد و جایگاه دبیرخانه در کمیسیون ماده پنج به‌خوبی قدرت بخشیده شد و در این زمینه چون بحث مالی بود واقعاً کار بزرگی در استان تهران انجام گرفت.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه در این مدت هیچ پروژه راه و شهرسازی تعطیل نشده و کارها در حال اتمام یا نهایی شدن است، گفت: در حوزه ساختمان‌های دولتی بیش‌ترین تحویل را داشتیم و تمام منابع متمرکزشده و پروژه‌های ۴۰ تا ۵۰ درصد را به صددرصد رساندیم.

وی افزود: در حوزه مسکن ما بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر که وظیفه ما بود را تحویل داده‌ایم و اندک واحدهای باقی‌مانده نیز مشکل حقوقی دارند که کار آن‌ها در حال پیگیری است. در استان تهران هم همان طور که گفته شد در بحث مسکن مهر سایت‌های شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تحویل داده شده است. در بخش بازآفرینی استان تهران نیز منابع برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده تا کار با قدرت پیش برود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای مهم در اداره کل راه و شهرسازی در این مدت، به فعالیت‌های واحد حقوقی این مجموعه بر می‌گردد. در مدت ۳۷ ماه در بحث جعل و شناسایی فعالیت انجام شده،  آمار چهار برابری را نسبت به کل کشور نشان می‌دهد

محمدزاده ضمن تبریک انتخاب رضا نگهبان به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران و تشکر از همراهی مجموعه وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس و استانداری تهران اظهار کرد: کارهای اجرایی صورت گرفته در خارج از تهران کم بوده و امیدواریم آقای نگهبان با نگاه جدی به این حوزه کار را با قدرت پیش ببرند.

وی در پایان گفت: از دیگر موارد انجام شده در مدت ذکر شده اخذ بیش از ۱۵ هزار سند تک برگی بود که بیش از ۹ هزار هکتار پلاک و سند جدید به نام دولت ثبت شد که نمونه آن ۴۰۰ هکتار در مهرآباد است.