شناسهٔ خبر: 68769 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پایان عملیات بهسازی محور حاج بختیار- بان سرو ایلام

غلطک مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ایلام از اتمام عملیات پروژه راهداری محور حاج بختیار – بان سرو که در سیل فروردین ۹۸ رانش کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان ایلام, نوراله دلخواه  اظهار داشت: در پی بارش‌های فروردین ماه و وقوع سیلاب، بسیاری از راه‌های اصلی و فرعی استان دچار خساراتی از قبیل نشست‌های موضعی، رانش، آب بردگی و آسیب‌های جسم راه شد.

وی گفت: دراین سیل متاسفانه لایه های خاک روان شد تا آنجا که در برخی محورهای استان شاهد جابه جایی حجم بسیار زیاد رانش بودیم.

دلخواه افزود: به همین منظور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بلافاصله و با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری عملیات بهسازی محور آسیب دیده حاج بختیار به بان سرو که موجب قطع ارتباط چندین روستا شده بود را در دستور کار خود قرار داد.

بیش از ۳۰۰۰۰ متر مکعب خاکریزی و سنگریزی

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ایلام بیان کرد: در این پروژه ۱۵۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۹۰۰۰ متر مکعب خاکریزی و ۶۵۰۰ متر مکعب سنگریزی انجام شده است.

وی اضافه کرد:این پروژه به طول ۷ کیلومتر با استفاده از ۱۲ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و نیروهای اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به مدت یک ماه به اتمام رسید.