شناسهٔ خبر: 68772 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه زنجان:

برقراری پرواز زنجان – مشهد / رایزنی با ایران‌ایر برای برقراری پرواز تهران-زنجان/ احتمال انتقال پروازهای حج استان زنجان به فرودگاه امام خمینی (ره)

فرودگاه زنجان مدير فرودگاه زنجان از برقراری پرواز هفتگی در مسير مشهد - زنجان - مشهد خبر داد و گفت: در حال رایزنی با ایران ایر برای برقراری پرواز تهران هستیم.

 محمد قاسمی، مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برقراری پرواز مشهد-زنجان-مشهد خبر داد و گفت: اين پرواز برنامه ای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته، توسط  شركت هواپيمايي ایران ایرتور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پرواز با هواپیمای MD۸۲ انحام می‌شود، افزود: نخستین پرواز در این مسیر با ۱۵۲ مسافر در ساعت ۱۴:۴۱ وارد فرودگاه زنجان شد و در ساعت ۱۶:۱۵با ۱۲۲ مسافر فرودگاه زنجان را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد.

قاسمی ادامه داد:  این پرواز روزهای یکشنبه هر هفته ساعت ۱۳ به مقصد زنجان حرکت می‌کند و ساعت ۱۵ در فرودگاه زنجان به زمین می نشیند.  ساعت ۱۶ نیز زنجان را ترک می کند  و در ساعت ۱۸ در مشهد فرود می‌آید. روزهای چهارشنبه هر هفته نیز، ساعت ۹ صبح از فرودگاه مشهد به سمت زنجان حرکت می کند و ساعت ۱۱ در فرودگاه زنجان به زمین می نشیند و ساعت ۱۲ به سمت مشهد پرواز می کند.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی برای برقراری پرواز تهران در فرودگاه زنجان گفت: در دوره مدیریت پیشین ایران ایر، این شرکت زیر بار برقراری پرواز به زنجان نرفت و شرط برقراری این پرواز را فروش به صورت فول-چارتر قرار داده بود.

وی ادامه داد: برقراری پرواز تهران-زنجان بیشتر از جنبه های سیاسی و اجتماعی اهمیت دارد. اکنون در دوره مدیریت جدید ایران ایر در حال مذاکره با این ایرلاین برای برقراری پروازهای تهران هستیم. استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز این مساله را پیگیری می کنند. 

قاسمی با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان یکی از ایستگاه های عملیات حج تمتع است، گفت: با توجه به محدودیت های ایجاد شده برای ایران ایر و این مساله که هما در فرودگاه زنجان ایستگاه ندارد، امکان دارد پروازهای حج استان زنجان امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود. البته این تصمیم هنوز نهایی و قطعی نشده است.

وی به سرنوشت پروازهای زنجان-کیش نیز اشاره کرد و افزود: این پرواز به مدت ۳ ماه دایر بود و ظریب اشغال صندلی در آن نیز ۷۵ تا ۸۰ درصد تخمین‌زده می‌شد. اما به علت محدودیت هواپیما در ناوگان شرکت هواپیمایی و ضعف بخش خصوصی گردشگری در استان زنجان لغو شد.

وی ادامه داد: چارترکننده پرواز در خارج از استان قرار داشت. مقرر شد که آژانس های مسافرتی داخل استان این پرواز را چارتر کنند، اما به دلیل ضعف بخش خصوصی در حوزه گردشگری در استان این اتفاق نیافتاد.