شناسهٔ خبر: 68773 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عمليات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران:

برنامه‌ریزی برای ايجاد مسيرهای جديد هوايی به منظور جذب پروازهای عبوری

شرکت فرودگاهها محمد امیرانی در جلسه هم‎انديشی مديران ستاد و فرودگاه‎های سراسر کشور گفت: به دنبال ايجاد مسيرهای جديد هوايی برای جذب پروازهای عبوری و ايجاد رقابت با کشورهای همسايه هستيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمد امیرانی با اشاره به ایجاد تغییرات مدیریتی در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و سرپرستی مجید یارندی گفت: در حال حاضر برنامه‎ای برای تغییرات ساختاری نداریم و سعی می‎کنیم پس از بررسی مسئل و مشکلات موجود، بهترین تصمیم را برای بهبود شرایط در این حوزه بگیریم.

امیرانی با اشاره به اینکه برای توسعه سامانه‎های کمک ناوبری به صورت فاز به فاز عمل خواهد شد، گفت: یکی دیگر از موارد موضوع سامانه‎های کمک بازرسی Xray و Getway است. تعدادی از این سامانه‎ها خریداری شده است و با اولویت توزیع خواهند شد و همچنین یکی از برنامه‎های ما حمایت از تولیدات داخلی مرغوب در این زمینه است که بنا بر توصیه‎های جدید از این به بعد سامانه‎های کمک بازرسی دومنبعه را تهیه خواهیم کرد.

وی نظارت بر ساخت و سازها در فرودگاه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این موضوع اهمیت زیادی دارد که ساختمان‎های ساخته شده خود به موانع پروازی تبدیل نشود.