شناسهٔ خبر: 68806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اراضی ملی، فرصتی مناسب برای توسعه پایدار شهرها هستند

حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اراضی ملی و دولتی فرصتی مناسب برای ایجاد توسعه پایدار و متوازن و آبادانی و پیشرفت در یک جامعه محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در مراسم معارفه دومین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان، افزود: زمین در واقع بستری برای برنامه ریزی بهتر در اراضی شهری و همچنین اجرای عادلانه تر طرح‌های جامع و فرادستی است و با شناخت نیازها، کاستی‌ها، کمبودها و نیز انجام پیش بینی‌های لازم می‌توان بهره برداری از این امکانات را هدفمندتر و مؤثرتر انجام داد.

وی تصریح کرد: بدون شک تلاش‌ها بر این است تا تمامی ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود برای برخورداری همگانی از اراضی ملی به نحو شایسته صورت گیرد.

حق لطفی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت پاسداشت و حراست از اراضی دولتی و ملی، یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شده است و به دنبال آن نیز واحدهای استانی در مجموعه ادارات کل راه و شهرسازی آغاز به کار کردند.

این مسئول، قزوین را از نخستین استان‌های کشور دانست که این یگان در آن راه اندازی شده و گفت: با آغاز به کار این یگان و تلاش اداره کل راه و شهرسازی طی سال‌های گذشته بخش زیادی از اراضی مورد تصرف، بازگشت داده شده و حفظ و حراست از اراضی ملی نیز به طور مداوم صورت گرفته است.