شناسهٔ خبر: 68807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه اعلام بار مجازی از اول مرداد ۹۸ در گلستان اجرا می شود

سامانه اعلام بار معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: سامانه اعلام بار مجازی(آنلاین) از اول مردادماه ۹۸ به صورت پایلوت در گرگان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان, "ایوب میرشاهی" امروز سه شنبه در اولین جلسه تشریح سامانه اعلام بار آنلاین با حضور مدیران عامل شرکت های حمل و نقل بار کالای شهرستان گرگان در سالن جلسات اداره کل اظهار داشت: ماهیت این سامانه طوری طراحی شده که برای توزیع عادلانه بار، تمام بارها بارنامه شوند و در سالن اعلام بار بیایند.

وی با بیان اینکه در راه اندازی سامانه اعلام بار مجازی، تمامی حق و حقوق راننده و شرکت های حمل و نقل بار و صاحبان کالا دیده شده، گفت: این طرح یک طرح انتفاعی هم برای شرکت و هم برای رانندگان است و در صورتی که در اجرای آن همکاری و همدلی نباشد، متضرر می شوند.

به گفته میرشاهی، طرح اعلام بار مجازی(آنلاین) طرحی است که برابر مطالبه شرکت ها، تشکل ها و اتحادیه شرکت های حمل و نقل بار بوده و همه  آنها موافقت خود را برای اجرای آن اعلام کردند.

وی اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بعنوان ناظر طرح، مقدمات اجرای آن را در درون سازمان و با شرکت ها و بازدیدهای میدانی از استان های درحال اجرای سامانه انجام داده  است.

در ادامه جلسه، نقاط قوت و ضعف طرح تشریح و شفاف سازی شد و نمایندگان شرکت های حمل و نقل باری برون شهری با اجرا و هر گونه تصمیم برای اجرای این طرح موافقت کرده و مقرر شد جلسات آموزشی برای مدیران و کارکنان شرکت ها نیز برگزار شود.

در استان گلستان ۷۵ شرکت و نزدیک به ۱۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار فعالیت دارند.