شناسهٔ خبر: 6883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از آغاز طرح آسفالت تفاهمنامه‌ای در گیلان تاکنون

۱۰۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شد

آسفالت کردن راه روستایی از آغاز طرح آسفالت تفاهم نامه ای در گیلان تاکنون بیش از ۱۰۲ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی  اداره کل این وزارتحانه در استان گیلان مدیر کل این اداره با اعلام این خبر افزود: طرح آسفالت تفاهم نامه ای از آذر ۹۳ آغاز شده وتا اوایل اردیبهشت سال جاری ۱۰۲ کیلومتر درقالب ۴۶ پروژه روستایی با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرهای مختلف استان اجرایی شده است .

علی خاوری  با بیان اینکه بهسازی و نوسازی راه‌های شریانی و آسفالت راه‌های روستایی در اولویت کاری این اداره کل در بخش راه قرار دارد، گفت:درحال حاضرعملیات آسفالت ۱۲ پروژه روستایی به طول ۳۲  کیلومتر نیز در حال اجرا است  که اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیاردو۱۴۰میلیون ریال برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به مساعد بودن شرایط جوی در گیلان برای اجرای عملیات آسفالت ، افزود: به دلیل مساعد بودن شرایط جوی این مهم در استان شدت بیشتری گرفته به طوری که فعالیت‌های آسفالت راه‌های اصلی و فرعی  و روستایی در اقصی نقاط استان در حال انجام است.

آغاز عملیات آسفالت خلیله سرا به خان خیاطی 

همچنین در خبری دیگر  رئیس راه وشهرسازی آستارا از اجرای روکش آسفالت خلیله سرا به خان خیاطی به طول ۱.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان بی نیاز رئیس راه وشهرسازی آستارا گفت: به منظور نگهداری بهتر از راههای روستایی و عبور وسائل نقلیه با اطمینان و آرامش بیشتر و در راستاي خدمات رساني به قشر محروم جامعه روستايي ،عملیات روکش آسفالت  ۱.۵ کیلومتر از محور روستایی خلیله سرا به خان خیاطی از روستاهای بخش لوندویل شهرستان آستارا آغاز شد.

وی افزود: برای اجرای این عملیات ، اعتباری بالغ بر۱۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات روستاهای مرزی در نظر گرفته شده است.این محور روستایی دارای ۲۲۰خانوار است که با اجرای روکش آسفالت، ۸۰۰ نفر جمعیت از مزایای آن بهره مند می شوند./

نظر شما