شناسهٔ خبر: 68847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبار جبران خسارت سیل به جاده‌های خوزستان هنوز ابلاغ نشده است

سیل جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ابلاغ نشدن اعتبار جبران خسارت سیل به جاده های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در جلسه ای با حضور معاون عمرانی وزیر کشور که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اعتبار تخصیص داده شده به این اداره کل برای جبران خسارت جوابگوی ترمیم و بازسازی محورهای خسارت دیده از سیل نیست.

وی با بیان اینکه ابلاغ اعتبار هنوز انجام نشده و فرصت کاری در حال از دست رفتن است، افزود: در صورتی که مناقصه برنده ای داشته باشد، انتخاب پیمانکار، انعقاد قرارداد و شروع کار حداقل به دو ماه زمان نیاز دارد.

بهرامی نیا با اشاره به استخراج اطلاعات خسارت سیل در خوزستان طی چند نوبت استخراج و ارسال آن به مرکز تأکید کرد: باید توجه داشت بخشی از خرابی های سیل خوزستان در محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه است و باید پیش از شروع مراسم اربعین حسینی اقدامات لازم برای آماده سازی این محورها انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: به منظور تسریع در روند اجرای پروژه ها، دولت تأمین قیر پروژه های جبران خسارت سیلاب را خارج از سهمیه سالانه سازمان، متقبل شود.

وی اظهار کرد: مبلغ تخصیص داده شده وزاتخانه ها در چند آیتم اولویت بندی شده است؛ با توجه به اینکه رقم پیش بینی شده برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کمتر از رقم برآورد خسارت ها است، نیاز است که تصمیم گیری در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبار به خود اداره کل واگذار شود تا بر اساس این اولویت ها اقدامات لازم انجام شود.