شناسهٔ خبر: 68862 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

اعتبارات مصوب عمران روستایی در سال جاری ۳ هزار میلیاردتومان است/ تهیه و بازنگری طرح هادی ۳۶۰۰ روستای کشور/بهسازی و اجرای طرح هادی در ۴۵۰۰ روستا

محمدرضا شاملو محمدرضا شاملو بخشی از برنامه‌های اجرایی عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال‌جاری را اعلام کرد و از تهیه و بازنگری طرح هادی ۳۶۰۰ روستای کشور و همچنین بهسازی و اجرای طرح هادی در ۴۵۰۰ روستا، خبر داد.

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برخی از برنامه‌های معاونت عمران روستایی آن بنیاد را در سال جاری اعلام کرد و با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی در سال‌جاری به عمران روستایی تخصیص یافته است، گفت: خوشبختانه در اعتبارات مصوب سال‌‌جاری، بودجه خوبی برای عمران روستایی پیش‌بینی شده است.

شاملو افزود: پیش‌بینی حدود یکهزار و ۱۰۰ میلیاردتومان قیر، حدود ۹۰۰ میلیاردتومان اعتبارات مصوب طرح‌هادی در ردیف ملی و یکهزار میلیاردتومان در اجرای ماده ۲۶ قانون برنامه از منابع استانی برای عمران روستایی در نظر گرفته شد که قرار است در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در مجموع وضعیت اعتبارات ما در حدود ۳هزار میلیارد تومان مصوب است و البته اعتبارات ملی تخصیص مرحله اول هم ۲۵ درصد برای سه ماهه نخست ابلاغ شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در بیان دیگر برنامه های آن معاونت در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: تهیه و بازنگری طرح هادی ۳هزار و ۶۰۰ روستای کشور در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه مدت زمان طرح هادی دوره‌ای ۱۰ ساله است، افزود: در ۳۵۰۰ روستای کشور بازنگری طرح هادی را در دستور کار قرار داده‌ایم که از این تعداد حدود یکهزار روستا هستند که از جمعیت زیر ۲۰ خانوار به جمعیتی بالای ۲۰ خانوار رسیده اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه بهسازی و اجرای طرح هادی روستایی در ۴۵۰۰ روستای کشور انجام می شود که از این تعداد حدود یکهزار روستا، جزو روستاهای جدید است و در ۳۵۰۰ روستا پروژه های نیمه تمام بهسازی و اجرای طرح هادی روستایی انجام خواهد شد.